MVP (MARVIPOL) zakłada, że wolumen sprzedaży mieszkań w 2017 roku nie będzie niższy od osiągniętego w bieżącym roku, tj. 600 umów. Spółka szacuje również, że jej segment motoryzacyjny osiągnie dwucyfrowy wzrost sprzedaży wolumenowej i zakończy bieżący rok liczbą sprzedanych ponad 1 700 aut.
"Mając na uwadze wyniki osiągnięte w I półroczu 2016 r. jak również postępy w realizacji nowych projektów mieszkaniowych, plan sprzedaży dla segmentu deweloperskiego Grupy zakłada co najmniej utrzymanie rocznego wolumenu sprzedaży na poziomie osiągniętym w 2016 r., tj. 600 umów" - podała spółka w raporcie półrocznym, wskazując na czynniki i zdarzanie, które będą miały wpływ na wyniki segmentu deweloperskiego w perspektywie najbliższych 12 miesięcy.
W ocenie zarządu, wynik ten zostanie zrealizowany dzięki stabilnej sprzedaży mieszkań z inwestycji Central Park Ursynów, jak również rozpoczęcia budów i komercjalizacji dwóch nowych inwestycji grupy - Riviera Park oraz Bemowo Residence, podano także.
Marvipol podał, że kluczowy wpływ na wyniki finansowe, jakie w perspektywie najbliższych 12 miesięcy będą rozpoznawane przez segment deweloperski grupy, mieć będzie rozliczanie sprzedaży mieszkań z pierwszych etapów inwestycji Central Park Ursynów. Na koniec I półr. 2016 r. wartość zawartych do tej pory, a nie rozliczonych w rachunku wyników umów sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych w etapach CPU1A (ukończony) i CPU1B (ukończony w III kwartale br.) wyniosła 122,7 mln zł.
"Potencjalnie istotny wpływ na wyniki segmentu deweloperskiego w perspektywie najbliższych 12 miesięcy może mieć sprzedaż, przez współkontrolowaną spółkę Industrial Center 37 sp. z o.o., centrum logistyczno-magazynowego Panattoni Park Warsaw. Dotychczas z tytułu aktualizacji wartości inwestycji Grupa Marvipol rozpoznała 6,4 mln zł udziału w zyskach Industrial Center 37, z czego na koniec roku 2015 rozpoznano 3,4 mln zł wyniku, a w I półroczu 2016 r. - 3 mln zł" - czytamy dalej w raporcie.
W okresie styczeń-lipiec br. Marvipol sprzedał 326 mieszkań i lokali usługowych (wzrost o 9% r/r).
Marvipol podał, że zamierza kontynuować działalność w segmencie magazynowo-logistycznym oraz współpracę z Grupą Panattoni.
W ocenie spółki, w tym roku segment motoryzacyjny osiągnie dwucyfrowy wzrost sprzedaży wolumenowej, (sprzedaż British Automotive Polska sp. z o.o. do własnej i zewnętrznej sieci dilerów) do poziomu ponad 1700 sztuk.
Największy wpływ na wyniki segmentu motoryzacyjnego Grupy w perspektywie najbliższych 12 miesięcy będą mieć: stabilna sprzedaż samochodów z dotychczasowej oferty, wzrost sprzedaży modeli wprowadzonych do sprzedaży w 2015 r.: Discovery Sport i Jaguar XE, adresowanych do nowych grup klientów, sprzedaż wprowadzonych w 2016 r. do sprzedaży Jaguar F-Pace, a także rozwój segmentu usług serwisowych i sprzedaży części zamiennych oraz sytuacja na rynku walutowym.
Marvipol wskazał, że w segmencie najmu obserwowany rosnący popyt na powierzchnie biurowe w Prosta Tower już w 2015 r. skutkował zawieraniem umów wynajmu na warunkach korzystniejszych niż wcześniejsze umowy dla wynajmowanych powierzchni, co w kolejnych kwartałach skutkować będzie wzrostem przychodów z wynajmu dla podmiotów zewnętrznych.
Potencjalnie znaczący wpływ na wyniki grupy Marvipol może mieć ewentualna finalizacja procesu sprzedaży budynku Prosta Tower. W ocenie zarządu, biorąc pod uwagę jakość budynku oraz obecną sytuację rynkową, w procesie sprzedaży możliwym będzie uzyskanie ceny nie mniejszej niż obecna wartość księgowa budynku.
Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów, jest też importerem i dystrybutorem samochodów. Marvipol jest notowany na GPW od 2008 r. W 2015 r. spółka miała 694,17 mln zł skonsolidowanych przychodów.