- Zmiana modelu biznesowego - koncentracja na rozwoju portfolio nieruchomości
- Dobre wskaźniki operacyjne w regionie Europy Wschodniej, wzrost wskaźnika RevPAR o +5,6% według danych porównywalnych
- Wzrost EBITDA o 16,6%, do poziomu 386,9 mln zł według danych porównywalnych
- Podpisanie 17 nowych umów o zarządzanie i umów franczyzy (2 200 nowych pokoi)
„Po podjęciu decyzji o przekształceniu Spółki poprzez podział jej przedsiębiorstwa na działalność serwisową (asset light) i działalność prowadzoną w oparciu o własność nieruchomości (asset heavy), w trzecim kwartale ORB (ORBIS) podpisał z Accor globalną umowę dotyczącą zbycia działalności asset light. Finalizacja transakcji planowana jest na koniec października 2019 roku. W związku ze sprzedażą działalności asset light, Orbis zawrze z Accor umowy o zarządzanie wszystkimi 73 hotelami własnymi i w leasingu w regionie, dążąc do osiągnięcia doskonałości operacyjnej w prowadzeniu hoteli pod markami Accor. Dzięki skupieniu całej uwagi na naszej podstawowej działalności asset heavy, z pewnością skorzystamy na współpracy z nowymi akcjonariuszami i będziemy nadal wzmacniali portfolio naszych nieruchomości.” - powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis S.A.
Po raz kolejny Orbis odnotował dobre wyniki, tj. wzrost przychodów o +5,0% do poziomu 1 062,2 mln w okresie dziewięciu miesięcy 2019 roku. Spółka osiąga coraz lepsze wyniki operacyjne, odzwierciedlające wzrostowe trendy makroekonomiczne i dobrą koniunkturę w branży turystycznej w regionie Europy Wschodniej. W okresie trzech kwartałów 2019 roku wskaźnik RevPAR Grupy Orbis wzrósł o +5,6%. Bardzo dobre wyniki odnotowano także na wszystkich kluczowych rynkach: w Polsce (wzrost RevPAR o +5,2%), na Węgrzech (wzrost RevPAR o +7,6%) i w Czechach (wzrost RevPAR o +2,7%). Dzięki dobrym wynikom operacyjnym i realizowanej strategii EBITDA Grupy Orbis w okresie dziewięciu miesięcy 2019 roku, według danych porównywalnych, wzrosła o +16,6% (do poziomu 386,9 mln zł), a marża operacyjna zwiększyła się o 3,8 p.p.
Orbis nie zwalnia także tempa rozwoju sieci hoteli. W analizowanym okresie do portfolio Grupy dołączyło 5 nowych hoteli, co oznacza powiększenie sieci o ponad 700 nowych pokoi. Jednocześnie podpisano nowe umowy asset light dotyczące hoteli, które zostaną otwarte w najbliższych latach. Aktualnie portfolio Grupy Orbis obejmuje 139 hoteli (22 200 pokoi), w planach jest też 52 nowych projektów hotelowych (7 200 pokoi). Spółka wzmacnia obecność w kluczowych miastach i wchodzi na nowe rynki w regionie Europy Wschodniej. Dbając o gości oraz dążąc do zapewnienia im niezapomnianych wrażeń, Spółka realizuje nowe inwestycje i wprowadza na rynek nową markę hotelową - TRIBE. TRIBE wyróżnia się oryginalnością i starannie przygotowaną ofertą, nadającą nową formę tradycyjnemu hotelarstwu. Daje gościom możliwość przebywania, pracy i zabawy w nowoczesnych wnętrzach.
„Realizacja naszej strategii i sprzyjające warunki makroekonomiczne w 2019 roku umożliwiły nam osiągnięcie - po raz kolejny - rekordowo dobrych wyników. Z dumą wzmacniamy naszą wiodącą pozycję w regionie Europy Wschodniej i wyznaczamy trendy w branży hotelarskiej. Z niecierpliwością oczekujemy na nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju.” - podsumował Gilles Clavie.