Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ponad 3 mln zł przychodów i blisko 0,6 mln zł zysku ze sprzedaży wypracował Vivid Games w III kwartale 2019 r.

Remigiusz Kościelny
Remigiusz Kościelny
Udostępnij

Ponad 3 mln zł przychodów i blisko 0,6 mln zł zysku ze sprzedaży wypracował Vivid Games w trzecim kwartale 2019 r. Bydgoska spółka zapowiada, że trend ten zostanie zachowany również w kolejnych okresach i spodziewa się narastająco zysku na koniec 2019 r.  Już jutro premierę ma gra mobilna Zombie Blast Crew, jeden z większych tytułów Vivid Games w tym roku.

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 3 mln zł, VVD (VIVID) wypracował w III kw. 2019 r. 0,57 mln zysku netto. Narastająco sprzedaż spółki przekroczyła 8 mln zł, a strata na sprzedaży z poprzednich kwartałów została praktycznie zniwelowana.

-  Naszym priorytetem pozostaje wzrost zysku oraz zapewnienie odpowiedniego poziomu finansowania spółki. Pierwsze wyniki działań są już widoczne – narastająco w 2019 r. osiągnęliśmy o 13% wyższe przychody, przy jednoczesnej redukcji kosztów o 20%. Równolegle do ilościowego i jakościowego rozwoju portfolio produktów pracujemy nad pozyskaniem zewnętrznego finansowania, w związku z czym m.in. zwołaliśmy Walne Zgromadzenie Obligatariuszy, które odbędzie się 15 listopada. Już teraz zachęcamy obligatariuszy do bezpośredniego kontaktu ze Spółką - mówi Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.  

Już jutro na platformach iOS i Android zadebiutuje gra akcji Zombie Blast Crew, osadzona w realiach apokalipsy produkcja segmentu mid-core. Tytuł powstał na bazie zeszłorocznego hitu studia – Space Pioneer, jednak został w znaczący sposób wzbogacony m.in. w zakresie meta-gry, rozgrywki i warstwy wizualnej. Gra umożliwia rozgrywkę w trybach eventowych, wieloosobowych i survivalowych, turnieje, listy rankingowe oraz kampanię jednoosobową.

-  Zombie Blast Crew jest najważniejszym tytułem w naszym tegorocznym portfolio. Gra jest wysoce dopracowana i będzie dalej rozbudowywana. W przyszłym roku chcemy wydać ją również w wersji na Nintendo Switch oraz PC. Dążymy do maksymalizacji metryk produktów i planujemy zwiększać nakłady na bezpośrednie pozyskiwanie użytkowników, co przełoży się na stabilny, mierzalny i możliwy do zaprognozowania wzrost przychodów w przyszłości – konkluduje Kościelny.

Strategia Vivid Games na najbliższe 12 miesięcy zakłada m.in. rozwój i dywersyfikację portfela produktów, rozbudowę sieci dystrybucji o nowe kanały i platformy sprzętowe, oraz rozwój nowych linii biznesowych. W tym czasie na rynek trafi co najmniej 20 nowych gier mobilnych, 8 gier na Nintendo Switch oraz 3 duże tytuły na komputery PC (Steam).

Portfolio powiększy się znacząco już w IV kwartale br. - W październiku do dystrybucji trafiły mobilne gry casual – Fly Sky High oraz Idle Fish Aquarium, a także mid-corowy Zombie Blast Crew, natomiast w listopadzie i grudniu planowane są premiery gier Crash Drivers, Bullet Craft, Calm Colors i Gear of Heroes. oraz pierwsze gry na Nintendo Switch: Space Pioneer i Gravity Rider w cenie $9.99, oraz Pocket Mini Golf i Sheep Patrol w cenie $1.99.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus