Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gaming Factory w drodze na GPW. Spółka ogłasza strategię rozwoju

Udostępnij

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, który w 2020 roku chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, prezentuje strategię rozwoju i ogłasza najbliższe plany. Model spółki zakłada produkcję własnych tytułów oraz  wydawanie w ciągu roku około 10 gier. Wśród kluczowych założeń Gaming Factory jest m.in. poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym i zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów.

- Aktualnie na platformie Steam znajduje się ok. 20 naszych autorskich projektów, liczba ta systematycznie rośnie. Rozwijamy gry o zróżnicowanej tematyce, od symulatorów, poprzez tycoon, horror i builder. Już niebawem zamierzamy ogłosić kolejne tytuły z naszego portfolio. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, naszym najważniejszym celem na przyszły rok jest debiut na głównym parkiecie GPW, co mamy nadzieję, uda się osiągnąć dzięki intensywnej i wzmożonej pracy – zapowiada Mateusz Adamkiewicz, Prezes Zarządu Gaming Factory.

Deweloper i wydawca gier aktywnie rozwija swoje projekty m.in. z firmami zewnętrznymi i spółkami zależnymi. W najbliższym czasie, we współpracy z Black Rose Project, planuje rozszerzyć działalność portingową (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces jej wydania) na konsolę Nintendo Switch. Spółka zakończyła już kilkanaście portów, kolejne czekają w kolejce na realizację. Oprócz Switcha, będą to także porty gier na konsole Xbox One i PS4.

Gaming Factory za pośrednictwem Silver Lynx Games prowadzi także działania na dynamicznie rozwijającym się rynku gier planszowych. Efektem jest m.in. trwająca aktualnie kampania na Kickstarterze. Gra planszowa Hard West, tylko w pierwszym tygodniu zbiórki znaczącą przekroczyła wyznaczoną na początku kampanii kwotę.

- Ogromne zainteresowanie tytułem Hard West jest kolejnym potwierdzeniem, że planszówki są bardzo popularne wśród graczy. Już od jakiegoś czasu obserwujemy dynamiczny rozwój tego segmentu. Kilka lat temu mówiło się w tym zakresie o wzroście na poziomie kilku procent w skali roku, aktualnie jest to już ponad 30 procent. Coraz więcej gier planszowych dostępnych jest w wersji elektronicznej. Widzimy ogromny potencjał rozwojowy tego kierunku, dlatego aktywnie będziemy uczestniczyć w jego współtworzeniu – mówi  Mateusz Adamkiewicz.

Spółka współpracuje aktualnie z 20 zespołami deweloperskimi rozlokowanymi na terenie kraju i za granicą. Jednym z nich jest doświadczony producent i dystrybutor gier Ultimate Games, który wesprze Gaming Factory  w zakresie promocji i wydawnictwa części produkcji Spółki.

- W ciągu ostatnich dwóch lat nawiązaliśmy współpracę z kilkunastoma firmami z branży, co już teraz czyni nas istotnym graczem w polskim gamedevie i zwiększa naszą wiarygodność na rynku. Wierzymy, że dotychczasowe doświadczenie zaowocuje ambitnymi i zyskownymi projektami – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus