BBT (BOOMBIT), międzynarodowy deweloper i wydawca gier na platformy mobilne, podsumowuje I półrocze 2019 roku. Grupa skupiała się na dopracowywaniu i optymalizowaniu gier, które wydała w ostatnich miesiącach oraz będących w fazie soft launch i produkcji. Gry wydane przez BoomBit w formule GaaS (Game as a Service) osiągają coraz lepsze wyniki. W I półroczu Grupa osiągnęła 22,2 mln zł przychodów, z czego 14,0 mln zł w samym II kwartale, co oznacza wzrost o 71% względem I kwartału.
Dynamiczny wzrost przychodów Grupy to efekt zarówno rozwoju i optymalizacji istniejącego portfolio gier (m.in. Darts Clus, Tanks A Lot!), jak i premier nowych tytułów (m.in. Idle Coffee Corp). Jednocześnie na poziomie wyniku operacyjnego i netto BoomBit osiagnął stratę, spowodowaną przede wszystkim ograniczoną ilością wydań nowych gier, przy jednoczesnym istotnym wzroście wydatków na User Acquisition, które przekładają się na wzrost przychodów w dłuższym okresie czasu. Dodatkowo, w ślad za wyższymi przychodami z gier GaaS, istotnie wzrosły koszty rev share. Grupa poniosła również znaczący wysiłek finansowy i organizacyjny związany z debiutem giełdowym.
- Wydane przez nas gry są cały czas optymalizowane i skalowane. Widzimy potencjał dalszego wzrostu monetyzacji oraz liczby użytkowników, a w konsekwencji również przychodów. Naszym celem jest posiadanie portfolio gier, które będą zarabiać w długim okresie, dlatego dokładamy wszelkich starań by gry były najlepszej jakości już w momencie kierowania ich do szerokiego grona odbiorców. – mówi Marcin Olejarz, prezes BoomBit.
W I półroczu spółka realizowała intensywne prace związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem oferty publicznej, której zwieńczeniem był debiut na GPW 14 maja br. Wartość oferty wyniosła 35,1 mln zł, a do spółki trafiło 23,2 mln zł.
- Dzięki środkom finansowym pozyskanym z emisji akcji prowadzimy prace rozwojowe nad kolejnymi grami w formule GaaS oraz prowadzimy zintensyfikowane działania w zakresie akwizycji użytkowników. Przynosi to pozytywne efekty w postaci systematycznie rosnących przychodów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak performują nasze gry GaaS. Pracujemy nad kolejnymi tytułami, a dodatkowo rozmawiamy z zewnętrznymi studiami na temat wydania ich gier w tej formule. Spodziewamy się, że dzięki temu w kolejnych miesiącach wzrośnie nasza baza przychodowa, co przełoży się na nasze wyniki finansowe. – dodaje Hannibal Soares, Wiceprezes BoomBit.
W sierpniu BoomBit osiągnał najwyższe w historii miesięczne przychody w wysokości 5,5 mln zł, co było efektem m.in. rekordowych przychodów z gry Darts Club. Dodatkowo podpisana w lipcu umowa z ByteDance (TikTok) na dystrybucje gry Idle Coffee Corp daje spółce podstawy do dalszego wzrostu na trudnym rynku chińskim.
Grupa BoomBit to również MoonDrip (projekt joint venture z chińskim Habby, wydawcą m.in. gry Archero) oraz SuperScale, który specjalizuje się w optymalizacji oraz skalowaniu gier. Eksperci SuperScale posiadają unikalne doświadczenie i narzędzia pozwalające na poprawę mechanizmów monetyzacji, akwizycji użytkowników, prowadzenia LiveOps oraz wykorzystania Business Intelligence, a w konsekwencji wzrost przychodów z gier. SuperScale wspiera zarówno tytuły wydawane przez BoomBit, jak i świadczy usługi na rzecz innych, rozpoznawalnych globalnie producentów gier mobilnych. Wyniki tych projektów już niedługo mogą pozytywnie wpłynąć na wyniki BoomBit.