Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Macro Games chce podwoić przychody w 2016 r., finalizuje akwizycję

Udostępnij

Macro Games chce podwoić w 2016 r. przychody oraz zwiększyć marżę EBITDA o co najmniej 10%, podała spółka. Finalizuje akwizycję spółki produkującej gry w USA.

"Po zmianach w styczniu 2016 r. w strukturze akcjonariatu spółki i wymianie zarządu, Macro Games zyskało nową perspektywę rozwoju. Chcemy nie tylko odświeżyć nasze chętnie odwiedzane przez graczy w 'Minecraft' i 'Counter Strike' portale, ale rozbudować ich ofertę, wykorzystując nowe możliwości dynamicznie rozwijającego się i dochodowego rynku elektronicznej rozrywki" - powiedziała prezes Agnieszka Zemsta, cytowana w komunikacie.

Dzięki zastrzykowi gotówki 500 tys. zł dla MyCraft.pl, portal zrzeszający jedną z największych polskich społeczności użytkowników gry Minecraft całkowicie się odmieni. Oprócz nowej szaty graficznej, powstaną także mini gry przeznaczone dla najmłodszych, które pozwalają nie tylko bawić się, ale uczyć i rozwijać wyobraźnię. Wszystko będzie wsparte świeżymi i na bieżąco aktualizowanymi informacjami dotyczącymi gry, podano w informacji.

"Portal tworzą pasjonaci tej gry. Dlatego każdy gracz 'Minecraft'a' może liczyć na szybkie i fachowe wsparcie w postaci newsów, poradników i odpowiedzi na swoje pytania na forum. Dodatkowo, spółka aktualnie pracuje nad wprowadzeniem do oferty dedykowanych serwerów do sieciowej gry oraz akcesoriów powiązanych z grą. Można je będzie nabyć w sklepie internetowym oraz na wyspach, w najważniejszych centrach handlowych w Polsce" - dodała prezes.

Macro Games chce pozyskać milion odwiedzających MyCraft.pl internautów miesięcznie oraz znacząco zwiększyć przychody z reklam i sprzedaży akcesoriów. Kolejnym portalem dającym ogromne możliwości monetyzacji ruchu, dzięki reklamom oraz sprzedaży dodatkowych usług jest CsCenter.pl, podano w komunikacie.

"Strona poświęcona jest grze Counter Strike. To jedno z największych for internetowych w Polsce skupiające użytkowników tej gry, zawierające 254 tys. tematów w postaci porad, informacji, wskazówek, artykułów, czy plików związanych z grą. Macro Games chce przeznaczyć 500 tys. zł na rozbudowę portalu, odświeżenie wyglądu i nawigacji po stronie, ale przede wszystkim - na stworzenie realnej ligi rozgrywek w Counter Strike" - podkreślono w informacji.

"Już w maju br. ruszamy z ligą CS:GO. Patrząc, z jakim tempem rozwija się branża e-sport, ile osób angażuje się w rozgrywki i jakie pieniądze za nimi stoją, chcemy mocno zaznaczyć swoją obecność na tym rynku" - zapowiedziała Agnieszka Zemsta.

Tylko w tym roku MGS (MGAMES) planuje także przeznaczyć 500 tys. zł na wydanie co najmniej 3 gier mobilnych na platformę Android oraz iOS. Według słów prezes Macro Games, rozważana jest także publikacja gry na platformie VR/AR.

Ma w tym pomóc przejęcie podmiotu wyspecjalizowanego w tworzeniu gier. Na akwizycję rynku i uzupełnienie portfela działalności, spółka przeznaczyła 4 mln zł. "Obecnie finalizujemy rozmowy z amerykańskim software house, który opracowuje aplikacje na zamówienia innych firm" - podała prezes spółki.

"Amerykańska spółka zatrudnia wielu developerów i posiada ogromne doświadczenie w tworzeniu mobilnych gier. Nie wydawała ich jednak pod swoim brandem. Przejęcie więc tego producenta znacząco poszerzy możliwości wydawnictwa, jak i portfel gier z track record, które Macro Games wyda pod własną marką. Nowa strategia Macro Games zakłada nie tylko stworzenie kompleksowych, uzupełniających się usług, ale i budowę własnego kanału komunikacji z odbiorcami" - podano również.

"Tylko bezpośredni kanał dotarcia do klienta i działalność pod swoją marką pozwoli utrzymać wysokie marże i zwiększać przychody" - podsumowała prezes.

Macro Games to spółka z segmentu nowych technologii, rynku gier i elektronicznej rozrywki. Pozycje na swoim rynku buduje gromadząc w portfelu różne portale internetowe odnoszące się do tematyki gier oraz realizując innowacyjne projekty przeznaczone dla społeczności graczy. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.