W pierwszej połowie 2019 r. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT wypracowała 214,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 51,7 mln zł zysku netto.
– Największy wpływ na osiągnięty w pierwszym półroczu wynik niezmiennie miała świetna sprzedaż Wiedźmina 3. To potwierdza nasze przekonanie, że warto inwestować w tworzenie jak najlepszych gier, które dzięki swej jakości sprzedają się przez wiele lat. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku gracze kupili nawet więcej kopii trzeciej części Wiedźmina niż w analogicznym okresie zeszłego roku – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CDR (CDPROJEKT) ds. finansowych.
Wydatki Grupy na produkcję gier i nowych technologii, w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 60 mln zł, co przełożyło się na skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec okresu w wysokości 292 mln zł. W czerwcu po raz drugi w historii Grupy, wypłacona została dywidenda w wysokości 101 mln zł (poprzednio w 2017). Stan gotówki i lokat na koniec okresu sprawozdawczego wyniósł 530 mln zł.
–Od strony marketingowej pierwsze półrocze spędziliśmy na intensywnych przygotowaniach do kampanii promocyjnej, a w szczególności do czerwcowych targów E3. Dzień przed targami zaprezentowaliśmy składy pudełek z grą, ogłosiliśmy datę premiery oraz udział Keanu Reevesa. W tym samym momencie uruchomiliśmy preordery. Na samych targach pokazywaliśmy fragment Cyberpunka, który cieszył się ogromnym powodzeniem i przywiózł z tegorocznego E3 85 nagród i wyróżnień– mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT
Prognozy podstawowych pozycji finansowych na najbliższe lata są dostępne dla abonentów Biznesradar Premium na profilu spółki w zakładce PROGNOZY
Podczas targów E3 oraz późniejszego gamescomu, przeprowadzone zostały dziesiątki pokazów fragmentu gry, w których oprócz partnerów biznesowych oraz mediów, mogli uczestniczyć wszyscy odwiedzający targi. W sumie, w trakcie obu wydarzeń grę obejrzało ponad 19 000 osób.
W marcu zapowiedziany został GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana w wersji na smartfony. Jeszcze tej jesieni gra będzie dostępna na iPhone’ach, a w dalszej kolejności wydana zostanie wersja na smartfony z systemem operacyjnym Android. W sierpniu ogłoszona została także data premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na Nintendo Switch. Tytuł w wersji na tę konsolę ukaże się już 15 października tego roku.
Pierwsza połowa roku była również bardzo intensywna dla GOG-a. Zaprezentowana została aplikacja GOG GALAXY 2.0, która ma umożliwić graczom połączenie w jedną bibliotekę wszystkich posiadanych gier, osiągnięć oraz komunikację ze znajomymi, niezależnie od platform na których grają. Obecnie prowadzone są zamknięte beta testy aplikacji.