DUD (DUDA) chce rozszerzyć sieć na te obszary kraju, na których Grupa nie prowadzi jeszcze działalności dystrybucyjnej - albo poprzez otwieranie własnych hurtowni, albo poprzez kolejne akwizycje, poinformował ISBnews prezes Dariusz Formela.
"W najbliższych latach będziemy rozwijać dystrybucję, zarówno lokalnie w obszarze Dolnego Śląska, jak również w tych lokalizacjach Polski, w których nas nie ma. Obecni jesteśmy w województwie dolnośląskim, mamy Katowice, Kraków, Lublin, Radom, Warszawę, województwo mazowieckie i Wielkopolskę. W pozostałych obszarach nie ma nas, więc właśnie tam szukamy podmiotów do przejęcia, albo lokalizacji, gdzie moglibyśmy uruchomić hurtownię. Cały czas monitorujemy rynek" - powiedział Formela w rozmowie z ISBnews/ISBhandel.
W ramach realizacji strategii rozwoju PKM Duda podpisał warunkowe umowy przejęcia dwóch spółek branżowych - Bekpol (dystrybucja m.in. mięsa i wędlin) i Meat-Pac (rozbiór mięsa), zarząd oczekuje, że decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zostanie wydana do końca października 2016 r.
"Po zmianie nazwy z PKM Duda na Gobarto, co powinno nastąpić za kilka tygodni, będziemy także aktywnie uczestniczyć w rozwoju produktów marki Gobarto poprzez spółkę Cedrob w ramach kanału nowoczesnego. Natomiast Gobarto nie zastąpi innych marek, które są obecnie przez nas sprzedawane" - dodał Formela.
Polski Koncern Mięsny Duda to największa w Polsce firma zajmująca się ubojem i rozbiorem mięsa czerwonego. Spółka kontroluje i jest zarazem najważniejszą częścią grupy kapitałowej, którą aktualnie tworzy ok. 30 firm z branży rolno-spożywczej z terenu Polski, Ukrainy oraz Niemiec. Spółka jest notowana na GPW od 2002 r.