Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PKM Duda chce dalej rozwijać sieć dystrybucji m.in. poprzez kolejne przejęcia

Udostępnij

DUD (DUDA) chce rozszerzyć sieć na te obszary kraju, na których Grupa nie prowadzi jeszcze działalności dystrybucyjnej - albo poprzez otwieranie własnych hurtowni, albo poprzez kolejne akwizycje, poinformował ISBnews prezes Dariusz Formela.

"W najbliższych latach będziemy rozwijać dystrybucję, zarówno lokalnie w obszarze Dolnego Śląska, jak również w tych lokalizacjach Polski, w których nas nie ma. Obecni jesteśmy w województwie dolnośląskim, mamy Katowice, Kraków, Lublin, Radom, Warszawę, województwo mazowieckie i Wielkopolskę. W pozostałych obszarach nie ma nas, więc właśnie tam szukamy podmiotów do przejęcia, albo lokalizacji, gdzie moglibyśmy uruchomić hurtownię. Cały czas monitorujemy rynek" - powiedział Formela w rozmowie z ISBnews/ISBhandel.

W ramach realizacji strategii rozwoju PKM Duda podpisał warunkowe umowy przejęcia dwóch spółek branżowych - Bekpol (dystrybucja m.in. mięsa i wędlin) i Meat-Pac (rozbiór mięsa), zarząd oczekuje, że decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zostanie wydana do końca października 2016 r.

"Po zmianie nazwy z PKM Duda na Gobarto, co powinno nastąpić za kilka tygodni, będziemy także aktywnie uczestniczyć w rozwoju produktów marki Gobarto poprzez spółkę Cedrob w ramach kanału nowoczesnego. Natomiast Gobarto nie zastąpi innych marek, które są obecnie przez nas sprzedawane" - dodał Formela.

Polski Koncern Mięsny Duda to największa w Polsce firma zajmująca się ubojem i rozbiorem mięsa czerwonego. Spółka kontroluje i jest zarazem najważniejszą częścią grupy kapitałowej, którą aktualnie tworzy ok. 30 firm z branży rolno-spożywczej z terenu Polski, Ukrainy oraz Niemiec. Spółka jest notowana na GPW od 2002 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus