Quasu, tak nazywa się spółka celowa Vivid Games, którą będzie oferowała developerom na całym świecie dostęp do innowacyjnej platformy automatyzacji testów gier mobilnych. Pierwszych przychodów Quasu spodziewa się jeszcze w tym roku.
- Mamy okazję na stworzenie nowego ogniwa w procesie produkcji gier mobilnych. Dzięki wysokiej jakości produktu i braku bezpośredniej konkurencji zamierzamy ustanowić Quasu liderem tego typu usług na świecie. – zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes VVD (VIVID) – Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie wydzielamy spółkę celową, która zajmie się dalszym rozwojem i komercjalizacją tej technologii. Pierwszych klientów i przychodów spodziewamy się już w tym roku – dodaje Kościelny.
Quasu to narzędzie wprowadzające automatykę do procesu testowania gier mobilnych. Platforma umożliwia wszechstronne testowanie gier, m.in. w zakresie wydajności, stabilności, lokalizacji oraz testów funkcjonalnych na urządzeniach iOS i Android w czasie rzeczywistym. Produkt zapewnia znaczące skrócenie czasu testów dostarczając o wiele bardziej zaawansowane wyniki testów w porównaniu do tradycyjnego, manualnego procesu.
- Pracujemy nad Quasu już od 3 lat. Jakość techniczna gier mobilnych jest coraz bardziej istotna zarówno dla graczy jak również dla platform sprzedaży, co w połączeniu z rosnącą złożonością gier i defragmentacją urządzeń czyni proces tradycyjnego testowania manualnego długim, kosztowym i mało precyzyjnym. Quasu rozwiązuje te problemy oferując niedostępne do tej pory rozwiązania dla developerów - podkreśla zarządzający produktem Artur Boniecki. Pierwotnie system ten powstał ze względu na nasze potrzeby i jest już od 2 lat używany w naszych grach. W tej chwili Quasu jest gotowe do sprzedaży w modelu licencyjnym. Prowadzimy już pierwsze wdrożenia. Platforma wymaga dalszego rozwoju m.in. w kierunku uruchomienia modelu biznesowego SaaS, jak również wzmacniania jej wartości za pomocą nowych funkcjonalności. Na dalszy rozwój poszukujemy zewnętrznego finansowania. Będziemy również ubiegać się dotacje w ramach badań R&D.- kontynuuje Boniecki.
Quasu jest kolejną po programie wydawniczym usługą skierowaną do zewnętrznych podmiotów, jak również pierwszą linią biznesową Vivid Games opartą na unikalnej technologii.
- W przyszłości zamierzamy oferować więcej wysoko-specjalistycznych usług dla producentów i wydawców gier mobilnych w obszarach w których jesteśmy najlepsi. Rynek Quasu to kilkadziesiąt tysięcy klientów, producentów gier mobilych - podkreśla Kościelny.