Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cherrypick Games: My Spa Resort z coraz lepszymi wynikami w Azji

Udostępnij

Cherrypick Games, notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych dla kobiet, notuje coraz lepsze wyniki na rynkach azjatyckich w swoim kluczowym tytule My Spa Resort. Gra rozwija się dynamicznie i z miesiąca na miesiąc zdobywa kolejnych graczy.

- Rynki azjatyckie okazały się w grze My Spa Resort bardzo obiecujące, w szczególności kraje takie jak Tajlandia, Korea Południowa oraz Japonia. Inwestycje, których dokonujemy w obszarze pozyskiwania graczy odznaczają się krótkim okresem zwrotu bo użytkownicy chętnie wydają pieniądze na dodatkowe funkcjonalności. Coraz intensywniej badamy również rynek chiński, gdzie gra posiada bardzo dobre wskaźniki retencji – mówi Marcin Kwaśnica, prezes CHP (CHERRY).

Poza Azją spółka stale analizuje najważniejsze wskaźniki w grze by zwiększać przychody z gry My Spa Resort. Badana jest m.in. stopa zwrotu ze środków zainwestowanych (ROI) w User Acquisition, czyli tzw. pozyskiwanie graczy – Wszystkie inwestycje, których do tej pory dokonaliśmy, zwróciły się, a projekt jest rentowny i dobrze sobie radzi. Naszym celem jest ustalenie czasu zwrotu z inwestycji oraz potencjalnej granicy zysków ze środków zainwestowanych w pozyskiwanie graczy kanałami elektronicznymi. Naszym rynkiem referencyjnym są USA, gdzie obecnie obserwujemy bardzo dobry, około 60-90 dniowy okres zwrotu z inwestycji – komentuje Marcin Kwaśnica.

Spółka bada nie tylko ROI graczy przyciągniętych bezpośrednio przez działania promocyjne, lecz także przychody generowane przez graczy organicznych, których liczbę udaje się powiększać dzięki rozbudowie gry i optymalizacji jej prezentacji w AppStore, czy Google Play. Cherrypick Games koncentruje się na badaniu potencjału wzrostu przychodów z gry po dniu 60 od pozyskania gracza. -Kluczowe jest dla nas pozyskanie wiarygodnych danych na temat dnia 120-ego, który jest przez branżę uznawany za najważniejszy wskaźnik w ustalaniu opłacalności inwestycji w pozyskiwanie graczy – dodaje Marcin Kwaśnica.

Wzrost przychodów z My Spa Resort wyniósł miesiąc do miesiąca 17 proc. Spółce udało się poprawić retencję graczy, czyli wskaźnik obrazujący to jak często użytkownicy wracają do tytułu i konsekwentnie pracuje nad graczami w dłuższej perspektywie czasowej. Stale zwiększane są dzienne wydatki na pozyskiwanie graczy przy zachowaniu odpowiedniej rentowności. – Gra My Spa Resort rozwija się dobrze i cały czas mocno nad nią pracujemy – dodaje Marcin Kwaśnica.

Spółka intensywnie pracuje nad swoim kolejnym kluczowym tytułem, Crime Stories. To gra z gatunku visual novel, w której użytkownicy otrzymują książki z interaktywnymi historiami. Od marca projekt znajduje się w fazie soft launch, gdzie jest testowany na takich rynkach jak Nowa Zelandia, Irlandia czy Malta, od przyszłego tygodnia zadebiutuje również w Kanadzie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus