Gdańska spółka Euro Styl, z Grupy Dom Development, największego dewelopera w Polsce, istotnie zwiększyła bank ziemi, co ma wspierać wzrost skali jej działania w kolejnych latach. Według stanu na koniec marca 2019 roku Euro Styl posiada grunty (kupione i kontrolowane) o potencjale zabudowy 5 246 lokali wobec 1 927 lokali rok wcześniej, co oznacza wzrost o 172% rok do roku.
Po dwóch latach od połączenia Euro Stylu z Grupą Dom Development trójmiejska spółka kontynuuje działalność pod własną marką, jednak z nowym, odświeżonym logotypem, podkreślającym lokalność, ale i przynależność do Grupy Dom Development. Trójmiasto jest obecnie drugim największym rynkiem sprzedaży DOM (DOMDEV). W 2019 roku Euro Styl planuje sprzedaż na poziomie około 800 lokali.
Na koniec pierwszego kwartału 2019 Euro Styl posiadał 995 lokali w budowie oraz 3 586 lokali w przygotowaniu (grunty przygotowywane do zabudowy).
Sprzedaż mieszkań w Euro Styl rośnie szybciej niż sprzedaż na trójmiejskim rynku. W okresie styczeń-marzec 2019 roku Euro Styl odnotował 11-proc. wzrost sprzedaży.
W najbliższych latach chcemy przyspieszyć rozwój i stopniowo zwiększać udziały rynkowe w Trójmieście. Rozbudowany w ostatnim roku bank ziemi pozwala nam na realizację ambitnych planów. Posiadane grunty zabezpieczają nasze potrzeby na około 4-5 lat. To działki w atrakcyjnych i dobrze skomunikowanych rejonach Trójmiasta oraz w Rumi. Grupa Dom Development w wyniku akwizycji Euro Stylu skokowo zwiększyła skalę działania, a Euro Styl zyskał mocne zaplecze finansowe – mówi Mikołaj Konopka, Prezes Zarządu Euro Styl S.A.
W najbliższych latach Euro Styl realizować będzie m.in. wyjątkową inwestycję w historycznej i symbolicznej części Gdańska – na terenie Młodego Miasta. Na działce o powierzchni niemal 7 ha, tuż przy Europejskim Centrum Solidarności, powstać ma ok. 1200 lokali.
Wzrost banku ziemi spółki pokazuje, jak mocno rośnie znaczenie Euro Stylu w skali Grupy Dom Development. Dwa lata działania w ramach jednej grupy pokazały wymierne korzyści z połączenia sił. Euro Styl jest mocnym lokalnym graczem, z potencjałem do rozszerzania działalności, który może w pełni wykorzystać dzięki Grupie Dom Development. Z kolei model działania Euro Stylu, oparty na własnym wykonawstwie, był dla Dom Development inspiracją dla powstawania ponad rok temu własnej spółki wykonawczej - Dom Construction - działającej na naszych dwóch pozostałych rynkach - w Warszawie i Wrocławiu – mówi Jarosław Szanajca, Prezes Zarządu Dom Development S.A.
W okresie 12 lat działalności Euro Styl sprzedał blisko 5 600 lokali w blisko 160 budynkach. W ciągu dwóch ostatnich lat zwiększył sprzedaż netto lokali o blisko 14% (z 661 lokali w 2016 r. do 752 lokali w 2018 r.). W 2018 roku trójmiejski rynek odpowiadał za 21% sprzedanych lokali Grupy Dom Development, będąc tym samym jej drugim największym, po Warszawie, rynkiem sprzedaży.
Euro Styl, po akwizycji przez Grupę Dom Development, kontynuuje działalność pod własną marką. Analiza marki, przeprowadzona we współpracy z Deloitte, potwierdziła jej silną lokalną rozpoznawalność. Jednocześnie logotyp Euro Stylu został odświeżony – w jego nowej wersji wykorzystane zostały miękkie linie nawiązujące do logo spółki-matki oraz dodana została informacja o przynależności do Grupy Dom Development.