Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Słaby pierwszy raport BoomBit po debiucie na GPW

Udostępnij

BoomBit, międzynarodowy deweloper i wydawca gier na platformy mobilne, podsumowuje I kwartał 2019 roku. Grupa skupiała się na dopracowywaniu i optymalizowaniu gier, które wydała w ostatnich dwóch miesiącach oraz wyda do końca roku. Jak pokazał opublikowany dziś raport dot. przychodów osiągniętych w kwietniu i szacunkowych przychodów w maju – gry wydane przez BBTA (BOOMBIT-PDA) w formule GaaS (Game as a Service) osiągają coraz lepsze wyniki. Pierwsze trzy miesiące br. to także okres intensywnej pracy nad prospektem emisyjnym, których efektem było przeprowadzenie Pierwszej Publicznej Oferty Akcji w kwietniu i debiut na głównym rynku GPW w Warszawie 14 maja br.

W I kwartale br. przychody Grupy BoomBit wyniosły 7,9 mln zł. Biorąc pod uwagę jedynie przychody z reklam i mikropłatności – rezultat został poprawiony o 212% r/r. Wynik na poziomie netto był jednak ujemny, na co wpływ miało zwiększenie bazy kosztowej związane ze strukturyzacją Grupy oraz wzrostem skali prowadzonej działalności.

- I kwartał był okresem ciężkiej pracy całego zespołu. Udoskonalaliśmy szereg gier GaaS o dużym potencjale monetyzacyjnym, które czekają na swoje premiery w kolejnych miesiącach. Już teraz widzimy, że wydawanie gier w tym modelu dobrze nam wychodzi, co potwierdzają wyniki za kwiecień i maj. Szacunki za mijający miesiąc wskazują, że nasze przychody z gier GaaS wzrosły w porównaniu do tych osiągniętych w styczniu aż o 179% – komentuje Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.

Poza raportem za I kwartał br. BoomBit opublikował dziś dane o przychodach osiągniętych przez Grupę w kwietniu i szacunkowe dane za maj. Skonsolidowane przychody w kwietniu wyniosły 3,69 mln zł dla gier wydawanych w formule GaaS oraz 0,71 mln zł dla pozostałych gier, czyli tzw. gier non GaaS. Z kolei szacunkowe przychody w maju mają wynieść już 4,44 mln zł dla gier GaaS oraz 0,75 mln zł dla pozostałych gier.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak performują nasze gry GaaS. Do końca roku wydamy jeszcze co najmniej 7 takich tytułów, pracujemy nad kolejnymi, a dodatkowo rozmawiamy z zewnętrznymi studiami na temat wydania ich gier w tej formule. Spodziewamy się, że dzięki temu w kolejnych miesiącach wzrośnie nasza baza przychodowa, co przełoży się na nasze wyniki finansowe. Dodatkowo dzięki pozyskanym z emisji środkom w kolejnych miesiącach będziemy mogli zintensyfikować nasze inwestycje w User Acquisition, czyli pozyskiawnie graczy, co jeszcze bardziej powinno wesprzeć wyniki osiągane przez nasze gry - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes Zarządu BoomBit S.A.

Rozwój Grupy w dalszej części roku będą także wspierać wspólne przedsięwzięcia (joint venture) BoomBit ze spółkami MoonDrip i SuperScale. Ta pierwsza pozwoli wzbogacić ofertę wydawniczą Grupy oraz zaistnieć na rynku chińskim, który jest obecnie największym rynkiem gier mobilnych na świecie. Z kolei SuperScale posiada unikatowe doświadczenie i narzędzia w zakresie optymalizacji monetyzacji, LiveOps, User Acquisition oraz Business Intelligence, które komplementarnie uzupełniają kompetencje Grupy. Eksperci SuperScale wspierają zarówno tytuły wydawane przez Grupę, jak i świadczą usługi na rzecz innych, rozpoznawalnych globalnie producentów gier mobilnych. Od początku roku SuperScale podpisało szereg umów partnerskich na skalowanie gier, m.in. gry Rumble Stars studia Frogmind, która znalazła się w zestawieniu 100 najbardziej przychodowych gier mobilnych w 63 krajach.

W kwietniu Spółka przeprowadziła Ofertę Publiczną, której wartość wyniosła 35,2 mln zł (w tym emisja nowych akcji 24,7 mln zł). BoomBit zadebiutował na głównym rynku GPW 14 maja br.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus