BoomBit, międzynarodowy deweloper i wydawca gier na platformy mobilne, podsumowuje I kwartał 2019 roku. Grupa skupiała się na dopracowywaniu i optymalizowaniu gier, które wydała w ostatnich dwóch miesiącach oraz wyda do końca roku. Jak pokazał opublikowany dziś raport dot. przychodów osiągniętych w kwietniu i szacunkowych przychodów w maju – gry wydane przez BBTA (BOOMBIT-PDA) w formule GaaS (Game as a Service) osiągają coraz lepsze wyniki. Pierwsze trzy miesiące br. to także okres intensywnej pracy nad prospektem emisyjnym, których efektem było przeprowadzenie Pierwszej Publicznej Oferty Akcji w kwietniu i debiut na głównym rynku GPW w Warszawie 14 maja br.
W I kwartale br. przychody Grupy BoomBit wyniosły 7,9 mln zł. Biorąc pod uwagę jedynie przychody z reklam i mikropłatności – rezultat został poprawiony o 212% r/r. Wynik na poziomie netto był jednak ujemny, na co wpływ miało zwiększenie bazy kosztowej związane ze strukturyzacją Grupy oraz wzrostem skali prowadzonej działalności.
- I kwartał był okresem ciężkiej pracy całego zespołu. Udoskonalaliśmy szereg gier GaaS o dużym potencjale monetyzacyjnym, które czekają na swoje premiery w kolejnych miesiącach. Już teraz widzimy, że wydawanie gier w tym modelu dobrze nam wychodzi, co potwierdzają wyniki za kwiecień i maj. Szacunki za mijający miesiąc wskazują, że nasze przychody z gier GaaS wzrosły w porównaniu do tych osiągniętych w styczniu aż o 179% – komentuje Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.
Poza raportem za I kwartał br. BoomBit opublikował dziś dane o przychodach osiągniętych przez Grupę w kwietniu i szacunkowe dane za maj. Skonsolidowane przychody w kwietniu wyniosły 3,69 mln zł dla gier wydawanych w formule GaaS oraz 0,71 mln zł dla pozostałych gier, czyli tzw. gier non GaaS. Z kolei szacunkowe przychody w maju mają wynieść już 4,44 mln zł dla gier GaaS oraz 0,75 mln zł dla pozostałych gier.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak performują nasze gry GaaS. Do końca roku wydamy jeszcze co najmniej 7 takich tytułów, pracujemy nad kolejnymi, a dodatkowo rozmawiamy z zewnętrznymi studiami na temat wydania ich gier w tej formule. Spodziewamy się, że dzięki temu w kolejnych miesiącach wzrośnie nasza baza przychodowa, co przełoży się na nasze wyniki finansowe. Dodatkowo dzięki pozyskanym z emisji środkom w kolejnych miesiącach będziemy mogli zintensyfikować nasze inwestycje w User Acquisition, czyli pozyskiawnie graczy, co jeszcze bardziej powinno wesprzeć wyniki osiągane przez nasze gry - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes Zarządu BoomBit S.A.
Rozwój Grupy w dalszej części roku będą także wspierać wspólne przedsięwzięcia (joint venture) BoomBit ze spółkami MoonDrip i SuperScale. Ta pierwsza pozwoli wzbogacić ofertę wydawniczą Grupy oraz zaistnieć na rynku chińskim, który jest obecnie największym rynkiem gier mobilnych na świecie. Z kolei SuperScale posiada unikatowe doświadczenie i narzędzia w zakresie optymalizacji monetyzacji, LiveOps, User Acquisition oraz Business Intelligence, które komplementarnie uzupełniają kompetencje Grupy. Eksperci SuperScale wspierają zarówno tytuły wydawane przez Grupę, jak i świadczą usługi na rzecz innych, rozpoznawalnych globalnie producentów gier mobilnych. Od początku roku SuperScale podpisało szereg umów partnerskich na skalowanie gier, m.in. gry Rumble Stars studia Frogmind, która znalazła się w zestawieniu 100 najbardziej przychodowych gier mobilnych w 63 krajach.
W kwietniu Spółka przeprowadziła Ofertę Publiczną, której wartość wyniosła 35,2 mln zł (w tym emisja nowych akcji 24,7 mln zł). BoomBit zadebiutował na głównym rynku GPW 14 maja br.