Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Groclin: I kwartał efektem gruntownych zmian w 2018 roku

Andre Gerstner
Andre Gerstner
Udostępnij

Giełdowy producent poszyć dla największych globalnych koncernów motoryzacyjnych sprzedaje nierentowny biznes i skupia się na kluczowej działalności. Wpływa to negatywnie na wyniki Grupy, jednak tylko krótkoterminowo. Pozytywne efekty widać już w wynikach jednostkowych.

W I kwartale 2019 roku przychody Grupy wyniosły 40,9 mln zł, co oznacza spadek o ok. 25% r/r. Wynik operacyjny wyniósł 0,3 mln zł (-84,8% r/r), EBITDA 1,8 mln zł (-60,9% r/r), a wynik netto -0,7 mln zł (wobec 1,5 mln w ub r.).

Na poziomie jednostkowym również odnotowano spadek przychodów, ale przy jednoczesnym wzroście zyskowności. Sprzedaż wyniosła 33,6 mln zł (-25,7% r/r), zysk operacyjny 1,1 mln zł (+61,3% r/r), EBITDA 2,3 mln zł (+11,6% r/r), a wynik netto - 0,2 mln zł (wobec straty 1,2 mln w ub. r.).

Wyniki za ubiegły kwartał to pokłosie wielkich zmian jakie przeprowadziliśmy w ubiegłym roku. Przede wszystkim wygaszaliśmy projekty generujące zbyt wysokie koszty lub zbyt niskie wyniki finansowe. Chodzi tu przede wszystkim o sprzedaż części segmentu inżynieryjnego oraz związanego z projektowaniem i produkcją kompletnych forteli. Jednak trzeba zaznaczyć, że proces reorganizacji nadal trwa, a efektem tego jest chwilowe pogorszenie wyników Grupy. Chcemy skupić się na tym, na czym znamy się najlepiej, tj. produkcji poszyć dla segmentu automotive, który cechuje się bardzo wysokim potencjałem – mówi Andre Gerstner, prezes zarządu GCN (GROCLIN).

Dzięki restrukturyzacji, producent z Grodziska Wielkopolskiego nie posiada już zadłużenia. Ponadto spółka przenosi produkcję za granicę, co dodatkowo poprawi jej sytuację finansową.

Aby utrzymać jakość oferowanych produktów oraz skupić się na budowie wizerunku marki Groclin na rynku europejskim, musimy konsekwentnie budować naszą konkurencyjność, nie tylko poprzez utrzymywanie kosztów na rozsądnym poziomie, ale także szukanie szans w nowych sektorach. Należy pamiętać, że segment poszyć to nie tylko wyposażenie samochodów osobowych, ale także samochodów ciężarowych, pociągów, autobusów i wielu innych. Motoryzacja na świecie ma przed sobą spore wyzwania. Ludzie przykładają coraz większą uwagę do wygody i komfortu, a w tym kontekście luksusowe poszycia, to podstawa – komentuje prezes.

Obecnie Groclin negocjuje kontrakty z nowymi, potencjalnymi odbiorcami z sektora motoryzacyjnego. Zarząd spodziewa się, że w tym roku pozyska kilka znaczących zamówień.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus