Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

FO Dębica poprawiła wyniki w I kwartale 2019 r.

Udostępnij

DBC (DEBICA), wiodący na polskim rynku producent opon do samochodów osobowych i ciężarowych, zanotowała w I kwartale 2019 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 571,1 mln złotych, o 14,0% wyższe w ujęciu rok do roku. Zysk EBIT w I kwartale osiągnął poziom 58,8 mln zł i był wyższy o 10,9% w stosunku do uzyskanego w I kwartale roku 2018. Zysk netto sięgnął natomiast 58,5 mln zł, czyli był o 5,9% wyższy niż w roku ubiegłym.

Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear w I kwartale 2019 roku wyniosła 502,8 mln zł i stanowiła 88,0% sprzedaży ogółem, wobec 89,4% w analogicznym okresie 2018 roku. Przychody ze sprzedaży do podmiotów niepowiązanych wyniosły 68,3 mln zł, co oznacza, że wzrosły o 28,5%  w ujęciu rok do roku. Ich udział w przychodach ogółem wyniósł 12,0%.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wyniosły 5,6 mln zł, czyli były o 1,8 mln zł niższe niż w I kwartale 2018 roku. Spadek ten wynika głównie z obniżki kosztów wsparcia regionalnego. Udział tych kosztów w wartości sprzedaży wyniósł 1,0% wobec 1,5% w I kwartale 2018 roku.

Jednostkowe koszty produkcji były w I kwartale br. wyższe o 11,6 % w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Dzięki odpowiedniej strategii i dobrej egzekucji planów, poprawiliśmy nasze wyniki finansowe w I kwartale br. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej związanej np. ze spadkiem sprzedaży na rynku opon do samochodów osobowych oraz dalszymi wzrostami cen materiałów, wypracowaliśmy zysk netto o blisko 6%  wyższy niż rok wcześniej. Będziemy dalej koncentrować nasze działania na wykorzystywaniu szans rynkowych w rosnących segmentach rynku oponiarskiego. Sprzyja temu sukcesywnie rozwijana przez nas produkcja opon klasy premium oraz opon o wyższych średnicach osadzenia – mówi Leszek Szafran, Prezes Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus