Grupa EGS (ERGIS), lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo–Wschodniej, opublikowała wyniki za I kwartał 2019 roku. W I kwartale br. Grupa wypracowała sprzedaż o 5,6% wyższą niż w analogicznym okresie roku 2018. Jednocześnie negatywnie na wyniki operacyjne Grupy wpłynęła rentowność sprzedaży w sektorze laminatów do żywności.
W I kwartale 2019 roku wzrosła sprzedaż folii miękkich PVC (głównie folie izolacyjne i drukowane) – wzrost o ponad 27% oraz opakowań przemysłowych (folie stretch i taśmy PET) – wzrost o 9,7%. Wartość marży w Grupie wzrosła r/r z 28,3 mln zł do 29,5 mln zł.

Wynik finansowy był nadal obciążony problemami z osiągnięciem pełnych mocy produkcyjnych nowej linii do produkcji folii i laminatów PET w Berlinie. Do dziś spółka nie dokonała jej kontraktowego odbioru.
W I kwartale 2019 roku ceny surowców - z wyjątkiem płatków PET - pozostawały na nieco niższym poziomie niż notowane w I kwartale 2018 roku. Zmniejszenie się różnicy między cenami nowego surowca PET a cenami płatków pochodzących z recyklingu obniżyło przewagę konkurencyjną Grupy, wynikającą ze stosowania recyklatów w procesie produkcyjnym. Negatywnie na wypracowaną wartość EBITDA wpłynął wzrost kosztów ogólnych i sprzedaży oraz odpisy aktualizacyjne.
Obserwowany w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży pokazuje utrzymanie dotychczasowego trendu i oznacza możliwości podniesienia rentowności. Liczymy, że obserwowany w drugim kwartale wzrost cen surowców ropopochodnych nie zahamuje obserwowanego w I kwartale wzrostu marży. Jednym z warunków poprawy wyników finansowych jest ustabilizowanie ponoszonych przez Grupę kosztów pracy i energii, co w przypadku dalszego wzrostu kosztów spowoduje konieczność dalszego wzrostu produktywności – powiedział Tadeusz Nowicki, Prezes Grupy Ergis.