Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, odnotowała w I kwartale 2019 r. blisko 23-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, do 1,56 mld zł. Towarzyszył temu wzrost wyniku EBITDA o ponad 26% i dalsza poprawa marży EBITDA (+0,3 pp.).
Na koniec marca 2019 r., w wyniku otwarcia w I kwartale 33 nowych marketów, sieć liczyła 1009 placówek. W stosunku do marca 2018 r. oznacza to wzrost o 209 sklepów (+26%). W ostatnich trzech latach liczba sklepów sieci Dino wzrosła blisko dwukrotnie.
DNP (DINOPL) kontynuuje strategię organicznego rozwoju i planuje kolejne otwarcia sklepów z szeroką ofertą świeżych produktów, zapewniając klientom komfort codziennych zakupów w pobliżu miejsc ich zamieszkania.
Poprawie przychodów Grupy towarzyszył 5-proc. wzrost sprzedaży like-for-like (LfL). W I kwartale 2019 r., wraz z rozwojem sieci sklepów Dino, odnotowano dalszy wzrost liczby wizyt klientów w marketach. Skonsolidowany zysk EBITDA Dino Polska zwiększył się rok do roku o 26,2% do 132,2 mln PLN, a marża EBITDA po I kwartale 2019 roku wyniosła 8,5% i była o 0,3 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2018 roku.
Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych w I kwartale – odnotowaliśmy blisko 23-proc. wzrost przychodów i dobre wskaźniki rentowności. Wypracowaliśmy je pomimo niesprzyjającego układu kalendarza, czyli przesunięcia Świąt Wielkanocnych na II kwartał w 2019 r. oraz mniejszej o 8% rok do roku liczby dni handlowych. W kolejnych kwartałach spodziewamy się przyśpieszenia tempa rozwoju. Sprzyja temu także rynek, w tym optymistyczne nastroje konsumenckie Polaków, wynikające z dobrej sytuacji makroekonomicznej, regularnie rosnących dochodów i niskiego bezrobocia – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.
Spółka przeznaczyła w I kwartale ponad 240 mln zł na inwestycje w dalszy rozwój sieci oraz szacuje, że łączna wartość inwestycji, które zrealizuje w całym 2019 roku, wyniesie 850 mln zł. Znaczna część nakładów inwestycyjnych przeznaczona zostanie na rozwój sieci sklepów i zaplecza logistycznego.
Mamy ambitne plany. W 2018 r. otworzyliśmy rekordową liczbę marketów: 202, w tym roku zamierzamy uruchomić jeszcze większą liczbę nowych placówek. Stale pracujemy nad naszym asortymentem – skupiamy się na dobrej jakości produktach pochodzących od polskich producentów, niskich cenach i na szerokiej ofercie produktów świeżych, które w I kwartale br. odpowiadały za ponad 39% naszych przychodów. Chcielibyśmy być marketem spożywczym pierwszego wyboru dla coraz większej liczby Polaków – dodał Szymon Piduch.
Sieć marketów Dino na koniec I kwartału 2019 roku liczyła 1009 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 389 tys. m² w porównaniu do 800 marketów i 305 tys. m² łącznej powierzchni sali sprzedaży w analogicznym okresie rok wcześniej. Od stycznia do marca 2019 roku otwarto 33 sklepy w porównaniu do 25 nowych obiektów w I kwartale 2018 roku.
Wzrost skali działalności sieci jest wynikiem konsekwentnej realizacji strategii Grupy Dino, opierającej się na kontynuacji szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów (123 nowe markety w 2016 roku, 147 w 2017 roku i 202 w 2018 roku), dzięki czemu sieć Dino przekształciła się już w gracza o zasięgu ogólnopolskim, zatrudniającego 17,4 tys. osób.