- Przychody Enter Air wyniosły w 2018 r. rekordowe 1,3 mld zł i były o 35,7% wyższe od 954,9 mln zł w 2017 r.
- Zysk operacyjny wzrósł o 86,9% r/r do 118,9 mln zł
- Zysk netto był wyższy o 13,5% i wyniósł 66,3 mln zł, najwięcej w historii Grupy
- W pełni zakontraktowany program handlowy na sezon LATO 2019
- 23 samoloty w barwach ENT (ENTER)
– Rok 2018 był zgodnie z planem udany pod każdym względem. Zwiększyliśmy przychody i zyski, a ze względu na duży popyt na rynku krajowym wzmocniliśmy swoją obecność na polskich lotniskach w wysokim sezonie. Coraz słabsza konkurencja zagraniczna dała nam szansę na uzyskanie przewagi przy pozyskiwaniu kontraktów w niskim sezonie na rynkach poza Polską. Dzięki temu znaleźliśmy się w czołówce turystycznych linii europejskich. Rok 2019 zaczął się bardzo obiecująco i mamy nadzieję, że będzie jeszcze bardziej udany od poprzedniego. A dzięki podpisanym z touroperatorami długoterminowym umowom, mamy już także wypełniony kontraktami początek 2020 r. – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
Dzięki pełnej dyspozycyjności floty i optymalnie zaplanowanemu programowi handlowemu Enter Air wypracował w 2018 r. wyższe o 35,7 % przychody ze sprzedaży, które pierwszy raz w historii Grupy przekroczyły 1 mld zł i wyniosły 1,3 mln zł. Zyski Grupy również były rekordowe. Zysk operacyjny wzrósł o 86,9% do 118,9 mln zł, a zysk netto przewoźnika wyniósł w 2018 r. 66,3 mln zł, czyli o 13,5 % więcej niż w 2017 r.
Enter Air jest liderem rynku turystycznego w Polsce i piątą największą linią czarterową w Europie biorąc pod uwagę liczbę samolotów. Najważniejszymi zagranicznymi rynkami pozostają: Francja, Niemcy, Skandynawia. Ze względu na niepewność związaną z Brexitem Grupa celowo ograniczyła aktywność na rynku brytyjskim zachowując możliwość szybkiego zwiększenia przewozów po rozstrzygnięciach dotyczących obecności Wielkiej Brytanii w Unii Europejskiej.
Enter Air współpracuje i ma podpisane długoterminowe umowy z największymi biurami podróży w Polsce: TUI Poland, Rainbow Tours, Itaka Holdings, a w 2018 r. baza klientów została rozszerzona o Coral Travel. Wartość podpisanych umów z największymi partnerami na LATO 2019 i ZIMA 2019/2020, znacząco przekracza 1 mld PLN. Bardzo duży popyt ze strony polskich i europejskich touroperatorów pozwolił przewoźnikowi sprawnie zaplanować program handlowy na kolejne sezony i dopasować flotę do zakontraktowanego zapotrzebowania.
- Rynek turystyczny w Polsce cały czas dynamicznie się rozwija. Sytuacja materialna dużej części społeczeństwa jest dobra i pozwala na zaplanowanie wakacyjnego wyjazdu przynajmniej raz w roku – mówi Grzegorz Polaniecki. - Polacy coraz chętniej podróżują na wakacje w miejsca gdzie mają zapewnioną pogodę i niezbędne atrakcje. Wśród najchętniej wybieranych destynacji są niezmiennie Grecja i Hiszpania oraz dynamicznie rosnąca w ostatnim roku Turcja i czy powracający do ofert touroperatorów Egipt – dodaje.
Aktualnie przewoźnik posiada 21 samolotów Boeing 737-800 oraz dwie maszyny Boeing 737 MAX 8, które zostały odebrane w grudniu 2018 r. i styczniu 2019 r. W sezonie LATO 2019 r. do dyspozycji przewoźnika są też dwa Boeingi 737-800, które w ramach umowy wet-lease zostały wypożyczone od słowackiej linii Go2Sky, oraz dwa Airbusy A320 od firmy Electra. Flota pozwoli z powodzeniem zrealizować program handlowy i wykonywać wysokorentowne czartery ad-hoc. W pierwszym kwartale 2018 r. działalność rozpoczęła spółka zależna Enter Air Services zajmującą się obsługą techniczną i serwisowaniem samolotów. Dzięki temu Spółka stała się w dużej części niezależna od zewnętrznych poddostawców.