Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PlayWay podsumowuje 2018 r., chce zostać największą grupą developerów na świecie

Udostępnij

Przychody PlayWay były w 2018 r. równe 78,7 mln zł, o 80% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. EBIT wzrósł w ubiegłym roku do 49,9 mln zł z 21,5 mln zł w 2017 r., a wynik netto wyniósł 54,7 mln zł wobec 16,8 mln zł rok wcześniej. Spółka zamknęła rok z 47 mln zł zysku netto akcjonariuszy jednostki dominującej (+198% r/r).

Poniżej pełna treść listu zarządu PLW (PLAYWAY) do akcjonariuszy:

Drodzy Akcjonariusze,

W 2018 roku Spółce udało się wprowadzić na rynek globalny wiele nowych tytułów (m.in. House Flipper, Thief Simulator, Agony, Farm Manager 2018, Car Mechanic Simulator 18 - Mobile), a także utrzymać na wysokim poziomie sprzedaż katalogu gier z 2017 roku, oraz z lat wcześniejszych.

Grupa powiększyła się o kolejne spółki tworzące gry komputerowe. Duży nacisk został postawiony na nowe firmy portujące gry w grupie PlayWay, na konsole Nintendo Switch, XBOX 1, Playstation 4, oraz urządzenia VR.

Podmioty z grupy rozpoczęły badanie rynku w oparciu o preprodukcje nowych gier. Przy relatywnie niskiej inwestycji, spółki z grupy badały nowe pomysły na gry, wprowadzając do produkcji tylko te, które zostały ciepło przyjęte przez rynek, a gracze chętnie dodawali te pozycje do STEAM Wishlist.

Rozpoczęto tworzenie takich gier jak Bum Simulator, Car Manufacture, I am Your President, Prison Simulator i wiele innych.

Postępowało też budowanie STEAM Wishlist tych gier, które już wcześniej były ważnymi tytułami w portfolio Spółki. Największe wzrosty odnotowały gry: UBOAT, Cooking Simulator oraz Mr Prepper.

PlayWay S.A. dalej umacnia swoją pozycję na rynku i chce zostać największą grupą developerów (skupioną w ramach jednego podmiotu) na świecie.

Z poważaniem,

Krzysztof Kostowski Prezes Zarządu PlayWay S.A.

Jakub Trzebiński Wiceprezes Zarządu PlayWay S.A

Szczegółowe dane finansowe PlayWay są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus