Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Inter Cars w 2018 r.: rekordowe przychody i 223 mln zł zysku netto

Udostępnij

Przychody Inter Cars były w 2018 r. równe 7 943,25 mln zł, o 15% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. EBIT wzrósł w ubiegłym roku do 313,38 mln zł z 294,46 mln zł w 2017 r., a wynik netto wyniósł 223,09 mln zł wobec 216,43 mln zł rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu CAR (INTERCARS) do akcjonariuszy:

Szanowni Państwo, 
 
Inter Cars jest jedną z największych europejskich firm dystrybucji części motoryzacyjnych – wielkość firmy i skala jej działalności to dla nas powód nie tylko do biznesowej satysfakcji, ale również podłoże ogromnej odpowiedzialności. Chcemy i będziemy się rozwijać, ale wiemy, że potrafimy to robić w sposób zrównoważony. Mamy bezpośredni i pośredni wpływ na dobrostan społeczności i środowiska naturalnego w wielu krajach Europy. Dokładamy starań, żeby proaktywnie zarządzać naszym wpływem, poszukiwać szans biznesowych związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz tam gdzie to możliwe wzmacniać nasz pozytywny wpływ na otoczenie. Nasze inwestycje w sieć logistyczną oraz IT przeprowadzone w ciągu ostatnich lat przygotowują nas na dalszy rozwój.  
 
W 2018 roku przychody Inter Cars były wyższe niż rok wcześniej. Wzrosły o 15,0 proc.  i wyniosły 7.943.253 tys. zł. Zysk netto za rok 2018 to 223.085 tys. zł – był wyższy w porównaniu do poprzedniego roku o 3,1 proc. Zwiększyła się również sieć dystrybucyjna Inter Cars – 41 nowych filii oznacza, że pod koniec 2018 roku mieliśmy 548 punktów sprzedaży w 16 krajach.  
 
Nasze otoczenie rynkowe zmienia się nieustannie. Samochody, które jeszcze kilka lat temu uważane były za nowoczesne, dziś wydają się już „zwykłe” albo wręcz „przestarzałe”. To samo dotyczy silników oraz pozostałych systemów montowanych w autach. W Inter Cars śledzimy światowe trendy i potrafimy elastycznie się do nich dostosować. Wszystkie te zmiany spowodują, że rynek części zamiennych będzie jeszcze bardziej skomplikowany. Dzięki naszej sieci logistycznej, narzędziom informatycznym oraz wyspecjalizowanej kadrze jesteśmy gotowi świadczyć usługi na najwyższym poziomie dla naszych klientów. Naszą ambicją od zawsze jest być dystrybutorem, który świadczy najlepszy poziom usług. Po szczegóły naszych działań odsyłam Państwa do raportu.   
 
Wierzę, że rozwój Inter Cars jest możliwy tylko wtedy, gdy towarzyszy mu rozwój jego pracowników. Zaangażowanie naszego zespołu - to obecnie 3.391 osób - łączymy z ciągłym poszerzaniem jego kompetencji. Stworzyliśmy przyjazne środowisko dla dzielenia się wiedzą oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań biznesowych przy udziale pracowników  i interesariuszy zewnętrznych. Doceniamy wyzwania, jakie stawia przed naszymi sprzedawcami zmieniający się rynek motoryzacyjny. 
 
Pomagamy również rozwijać się naszym klientom. Doskonałym przykładem jest tu stworzona przez nas platforma Master Mechanik, na której właściciele serwisów mechanicznych mogą znaleźć szkolenie dopasowane do potrzeb swojej firmy. Oferujemy szkolenia stacjonarne, ale coraz większym powodzeniem cieszą się również przygotowane przez nas szkolenia on-line. Sukces tego przedsięwzięcia udowadnia, że Inter Cars udało się przez lata odejść od relacji klient-firma, na rzecz partnerskiego układu, w którym wszystkie strony rozumieją swoje potrzeby i korzystają ze współpracy. Rozwijamy platformę Motointegrator.com dzięki której pomagamy indywidualnym kierowcom znaleźć i umówić wizytę w najlepszym z ich punktu widzenia warsztacie. Wielokrotnie powtarzamy naszym klientom, dostawcom, partnerom biznesowym oraz pracownikom, że cały Inter Cars jest zbudowany na zasadzie partnerstwa. Słuchamy głosu naszych klientów i ciągle się zmieniamy, aby świadczyć najlepszy poziom serwisu. 
 
Ponadto przed Państwem nasz drugi raport odpowiedzialnego biznesu. W kompleksowy sposób prezentujemy w nim nasze podeście i wyniki zarządzania wpływem w kluczowych obszarach działalności Inter Cars. Z dumą pragnę poinformować, że utrzymaliśmy naszą pozycję w giełdowym indeksie RESPECT tym samym potwierdzając najwyższą jakość naszych standardów raportowania, poziomu zarządzania relacjami z inwestorami, ładu korporacyjny, ładu informacyjnego a także czynników wpływu na środowisko naturalne, społeczeństwo  i gospodarkę. 
 
Dbamy o najwyższe standardy ochrony środowiska naturalnego nie tylko w naszych zakładach, ale również wśród naszych partnerów. Usługa BIO SERVICE to unikalna inicjatywa promująca zachowania ekologiczne i odpowiednią gospodarkę odpadami w warsztatach. Do oferty wprowadziliśmy również akcesoria do pojazdów elektrycznych. 
 
Szanowni Państwa, w 2017 roku zatwierdziliśmy Strategię Odpowiedzialnego Biznesu Grupy Kapitałowej Inter Cars. Została ona szczegółowo opisana w poprzednim raporcie. W tym miejscu pozwolę sobie jednak na podziękowania dla wszystkich naszych pracowników, bo dzięki ich wysiłkom i codziennej pracy zapisy Strategii także w 2018 roku nie pozostały jedynie pustym dokumentem, ale w co wierzę, na zawsze zostały wpisane w codzienność naszej firmy.  
 
Zapraszam Państwa do lektury i jednocześnie zachęcam do dzielenia się z nami swoimi uwagami. Każda uwaga będzie dla nas cenną wskazówką. 
 
W imieniu Inter Cars dziękuje naszym klientom za współprace i wsparcie, a naszym udziałowcom dziękuję za zaufanie. 
 
Z wyrazami szacunku,  
 
Maciej Oleksowicz Prezes Zarządu Inter Cars S.A. 

Szczegółowe dane finansowe Inter Cars są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus