Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Udany rok iFun4All. W 2018 r. zysk operacyjny spółki po raz pierwszy przekroczył 1 mln zł

Udostępnij

Przychody iFun4All były w 2018 r. równe niecałe 3 mln zł, o 127,3% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. EBIT wzrósł w ubiegłym roku do 1 mln zł z -0,31 mln zł w 2017 r., a wynik netto do 9,95 mln zł wobec -0,3 mln zł rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu zarządu IF4 (IFUN4ALL) do akcjonariuszy:

Szanowni Akcjonariusze,

Przekazujemy do Waszych rąk jednostkowy raport roczny za 2018 rok.

Miniony rok był dla Spółki okresem wyjątkowym. Spółka koncentrowała się zarówno na działaniach produkcyjnych, jak też równolegle prowadziła działania promocyjne mające na celu wzmocnienie swojej pozycji na międzynarodowym rynku gier oraz pozyskanie nowych partnerów handlowych. Podejmowane inicjatywy przyniosły oczekiwane rezultaty.

Najważniejszym z nich było zawarcie umowy produkcyjnej z gigantem szeroko pojętej branży IT – Microsoft Corporation. Umowa zaowocowała stworzeniem przez Spółkę nowatorskiej gry cyfrowej „Halls of Horror”, która ukazała się w październiku 2018 r. na platformie streamingowej Mixer. Realizacja przedmiotowej gry przyniosła Spółce nie tylko sukces finansowy, ale także sukces wizerunkowy. Spółka udowodniła, że jest w stanie owocnie realizować współpracę z najlepszymi i największymi partnerami w branży.

2018 rok był również czasem pogłębiania specjalizacji Spółki w zakresie tworzenia wysokiej jakości portów gier własnych, jak też innych studiów, zwłaszcza w zakresie platformy dystrybucyjnej Nintendo Switch. Dzięki podjęciu już w 2017 r. decyzji o wprowadzeniu dotychczasowych produkcji na nową platformę Spółka zrealizowała zdecydowany wzrost przychodów z ich sprzedaży, co potwierdziło prawidłowość obranej strategii.

Ubiegły rok przyniósł również dla Spółki możliwość otwarcia się na nowe, azjatyckie rynki zbytu. Dzięki współpracy z Teyon Japan G.K. pierwsza duża produkcja Spółki – gra „Serial Cleaner” stała się dostępna na japońskim rynku w zakresie platformy Nintendo Switch. Natomiast dzięki nawiązaniu współpracy z grupą kapitałową East2West gra „Serial Cleaner” pozyskała wydawcę dla platformy dystrybucyjnej iOS na rynek chiński, obecnie globalny. Premiera jeszcze przed nami, ale wierzymy że przyniesie ona oczekiwane rezultaty.

Spółka kontynuuje również prace nad zapowiedzianymi nowymi produkcjami, czyli grami „Ritual” i „Far Peak”. Premiera gry „Ritual” planowana jest na obecny rok, wykorzystujemy przy jej produkcji wypracowane w ramach projektu badawczego GameINN rozwiązania technologiczne. Natomiast w zakresie gry „Far Peak” podjęliśmy decyzję o przedłużeniu prac produkcyjnych. Mamy nadzieję, że pozwolą one na wykorzystanie zdecydowanego potencjału projektu, tak by mógł konkurować z najlepszymi kultowymi produkcjami z gatunku gier narracyjnych.

Raport finansowy za 2018 rok pokazuje, że podejmowane dotychczas działania przyniosły również zdecydowanie korzystne zmiany finansowe - zamknęliśmy rok obrotowy z zyskiem netto w wysokości 807,5 tyś. zł. Jest to niewątpliwe najlepszy, jak do tej pory, rok pod względem wysokości sprzedaży produktów Spółki.

W obecnym roku Spółka obchodzi dziesięciolecie swojej działalności. Jesteśmy dumni z dotychczasowych projektów i wierzymy, że nasze nowe produkcje zostaną entuzjastycznie przyjęte przez graczy komputerowych i znajdą się w czołówce najchętniej kupowanych gier w swojej kategorii. W tym roku wprowadzamy nową markę pod którą planujemy działać – „Draw Distance”, a która świadczy o dojrzałości studia i wejściu na nową drogę, która opierać się będzie na tworzeniu gier z gatunku niezależnych, wyróżniających się pod względem artystycznym.

Dziękujemy Państwu za zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni. Dołożymy wszelkich starań, żeby nie zawieść.

Michał Mielcarek - Prezes Zarządu,

Bartłomiej Szydło - Wiceprezes Zarządu,

Szczegółowe dane finansowe iFun4All są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus