Przyjęcie przez ART (ARTIFEX) nowej strategii kończy prace związane z przeglądem opcji strategicznym i stanowi jego efekt. Jak podano, wzrost wartości spółki w kolejnych latach ma być związany z rozwojem działalności deweloperskiej i wydawniczej, a także z sukcesem biznesowym w dwóch segmentach gier: premium oraz free-to-play.
W ramach realizacji strategii spółka planuje m.in. zmianę struktury organizacyjnej grupy, modyfikację modelu i skali prowadzonej działalności. Planowane jest wydzielenie czterech samodzielnych zespołów deweloperskich, po dwa realizujące gry komercjalizowane w modelu: premium oraz free-to-play.
Planowane jest również wydzielenie dwóch zespołów wydawniczych, wyspecjalizowanych w komercjalizacji gier odpowiednio w modelach premium i free-to-play, pracujących z zespołami deweloperskimi o odpowiedniej specjalizacji.
„Specjalizacji Zespołów Deweloperskich i Wydawniczych, koncentracji na podnoszeniu kompetencji w ramach profilu danego Zespołu, dookreśleniu zakresu kompetencji i odpowiedzialności poszczególnych komórek organizacyjnych oraz wprowadzeniu efektywniejszego planowania i kontroli (w tym również finansowej) procesów towarzyszyć ma skoncentrowanie - w krótkim i średnim terminie - zasobów Grupy (ludzkich, kapitałowych) na realizacji czterech najbardziej perspektywicznych projektów gier:
a) Hot Shot Burn! (poprzednia nazwa Outlaws) i Rogal - w segmencie premium oraz
b) Bladebound i Tiny Dragons - w segmencie free-to-play” – czytamy w komunikacie
W segmencie gier HOPA strategia zakłada dalszą optymalizację harmonogramu wydawniczego i inwestycji w nowe gry, ograniczenie ryzyka biznesowego poprzez selektywne podejście do realizowanych projektów, a także koncentrację na maksymalizacji dochodów i przepływów pieniężnych z komercjalizacji już posiadanego oraz zakontraktowanego do realizacji portfela gier.