Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sprzedaż internetowa Coccodrillo wzrosła w marcu o 45 proc. rdr

Udostępnij

Grupa CDRL, notowany na GPW czołowy dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracował w marcu 14,2 mln zł przychodów z polskiej sieci Coccodrillo i kanału e-commerce. W Internecie spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 2,3 mln zł, a w sklepach stacjonarnych 11,9 mln zł. Oznacza to odpowiednio wzrost o 45 proc. i spadek o 4 proc.

- Dynamicznie rosnąca sprzedaż w kanale e-commerce bardzo nas satysfakcjonuje. Wkładamy wiele wysiłku, aby sklep internetowy był dla naszych klientów przyjazny i funkcjonalny. W sklepach stacjonarnych zauważamy efekt niedziel niehandlowych, rekompensujemy to jednak online, gdzie przeniosła się część kupujących. Jesteśmy zadowoleni, że nowa kolekcja wiosna – lato przypadła do gustu rodzicom oraz ich dzieciom. Satysfakcja naszych klientów jest dla nas priorytetem – mówi Marek Dworczak, prezes CDL (CDRL)

Narastająco, w pierwszym kwartale 2019 roku, łączna sprzedaż w Polsce odzieży i akcesoriów marki Coccodrillo wyniosła 38,3 mln zł, czyli o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej. W samym kanale e-commerce spółka wypracowała 6,7 mln zł przychodów wobec 5,4 mln zł rok wcześniej, co odpowiada wzrostowi o 24 proc. W sklepach stacjonarnych przychody ukształtowały się na poziomie 31,6 mln zł i były niższe od ubiegłorocznych o niespełna 1 proc.

W całym 2018 roku Grupa CDRL osiągnęła bardzo dobre skonsolidowane wyniki finansowe. Zysk netto wyniósł w omawianym okresie 23,4 mln zł i wzrósł o ponad 80 proc. Przychody były wyższe od ubiegłorocznych o ok. 10 proc. i ukształtowały się na poziomie 251,3 mln zł. Jednocześnie wartość sprzedanych towarów wzrosła o niespełna 4 proc. co przełożyło się na zwiększenie marży na sprzedaży o 2,5 p.p. do rekordowego poziomu 56 proc.  EBITDA wyniosła 33,8 mln zł, a EBIT 29,0 mln zł, oznacza to wzrost o odpowiednio 16,4 proc. i 16,5 proc. Grupa znacząco obniżyła koszty finansowe, które spadły rdr o 66,5 proc. do 3,0 mln zł.

Na koniec roku 2018 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 501 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 251 salonów franczyzowych i własnych, w Unii Europejskiej 145, a 105 w pozostałych krajach.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus