W przyszłym miesiącu do dystrybucji trafią dwa pierwsze tytuły Vivid Games z segmentu hyper– casual. W dniu 14 marca odbędzie się premiera gry Pocket Mini Golf, a 28 marca zadebiutuje Endless Lake.
Program gier hyper-casual realizowany przez VVD (VIVID) zakłada testy kilkudziesięciu gier rocznie oraz publikację najlepszych z nich w szerokiej sieci dystrybucji. Fenomen popularności tego typu gier opiera się na prostej, angażującej rozgrywce dostosowanej do masowego odbiorcy, a ich monetyzacja opiera się na wyświetlaniu formatów reklamowych. Jest to obecnie najbardziej popularna kategoria gier mobilnych w USA.
Na różnych etapach produkcji i testów znajduje się kilka tytułów, a 2 pierwsze premiery już marcu. Na program patrzymy ilościowo, testujemy jak najwięcej konceptów, posiadamy twarde wytyczne i zakładamy, że większość testowanych gier nie osiągnie wymaganych metryk, a do portfolio trafi grupa tych najbardziej dochodowych – tłumaczy Maciej Byczyński zajmujący się programem hyper-casual w Vivid Games.
Pierwszą grą, której premiera zaplanowana jest na 14 marca jest Pocket Mini Golf wyprodukowana przez izraelskiego producenta KobGames Studios. Tytuł oferuje rozgrywkę na ponad 50 urozmaiconych poziomach.
Kolejnym tytułem, której debiut odbędzie się 2 tygodnie później jest Endless Lake, stworzona przez chilijskie studio Bekho Team. Gra jest mobilnym portem hitu Endless Lake, w którego na platformie Facebook zagrało do tej pory ponad 60 mln użytkowników. W grze dostępnych jest aż 150 poziomów oraz 20 postaci.
Zgodnie z zapowiedziami rozwijamy portfolio w nowym segmencie. Dużą zaletą tego typu gier jest bardzo szybki proces produkcji, niskie koszty wytworzenia oraz wysoki potencjałrynkowy. Liczymy na to, iż będzie to drugi, równoległy do gier mid-core istotny strumień przychodów. – podkreśla prezes Vivid Games – Remigiusz Kościelny.