RON (RONSON) będzie zwiększał marżę brutto na sprzedaży w kolejnych kwartałach głównie ze względu na przekazania mieszkań w inwestycji Moko w Warszawie, poinformował dyrektor finansowy Tomasz Łapiński. Marża dla dotychczas przekazanych lokali w I etapie tej inwestycji wyniosła 33,5% wobec 17,9% marży ogółem w I półroczu 2016.
"Moko jest głównym driverem naszych zysków w tym roku. I etap Moko pokazał marżę 33,5% po przekazaniu 45 lokali. W I półroczu marża [ogółem] wyniosła 17,9%, ale udział Moko będzie rósł, wiec marża będzie lepiej wyglądała w przyszłych kwartałach. Mając taki projekt można z optymizmem szacować wyniki kolejnych kwartałów" - powiedział Łapiński podczas konferencji prasowej.
W I półr. 2016 Ronson przekazał 276 mieszkań, w tym 45 w Moko I, ukończonym w czerwcu.
Zarząd zapowiedział także, że w II połowie roku może rozpocząć realizację 3 projektów - Marina Miasto (jednoetapowy we Wrocławiu na 152 lokale), Naturalis IV (Łomianki, 57) i Miasto Moje II (Warszawa, 157).
"I etap inwestycji Miasto Moje wygląda obiecująco, wiec szykujemy II etap na 157 mieszkań" - powiedział dyrektor sprzedaży i marketingu Andrzej Gutowski. Sprzedaż I etapu inwestycji przy Marywilskiej w Warszawie rozpoczęła się w połowie lipca.
Gutowski wskazał, że także w projekcie Nova Królikarnia I "zainteresowanie jest olbrzymie" i spółka kolejne etapy będzie wprowadzać szybciej niż planowała.
Obecnie Ronson realizuje 15 projektów - najwięcej w swojej historii. Łącznie w ofercie dewelopera było na koniec II kw. 1129 mieszkań, a w przygotowaniu - inwestycje na 4 495 lokali.
Ronson Development jest spółką deweloperską, notowaną na warszawskiej giełdzie od 2007 r. Prowadzi inwestycje mieszkaniowe w największych polskich miastach, głównie w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie. W 2015 r. sprzedała 906 mieszkań, tj. o 27% więcej niż rok wcześniej.