Qubic Games zanotował ponad milion użytkowników gry Geki Yaba Runner, dostępnej na świecie na konsole Nintendo oraz na urządzeniach mobilnych (IOS/Android). Spółka, która obecnie koncentruje się na jak najszerszej komercjalizacji projektów w Azji oraz w USA zakłada, że pierwsze efekty tych działań będą widoczne w wynikach finansowych na koniec 2016 roku, poinformował twórca i prezes QubicGames Jakub Pieczykolan.
QubicGames, spółka z portfela funduszu Erne Ventures sfinalizowała w czerwcu 2016 roku ofertę publiczną i planuje wkrótce debiut na rynku NewConnect. Środki pozyskane z oferty zostaną przeznaczone na rozwój dwóch flagowych projektów spółki - gier Robonauts oraz Shadow.
"Pozyskaliśmy środki na rozwój gier od funduszu Erne Ventures, a także z oferty publicznej, która zakończyła się 64-proc. redukcją w transzy indywidualnej. W najbliższych tygodniach powinniśmy zadebiutować na NewConnect. Obecnie koncentrujemy się na jak najszerszej komercjalizacji naszych projektów w Azji oraz w USA. Zakładamy, że pierwsze efekty naszych działań będą widoczne w wynikach finansowych na koniec 2016 roku" – powiedział Pieczykolan, cytowany w komunikacie.
Spółka poinformowała dziś, że liczba użytkowników gry Geki Yaba Runner, dostępnej na świecie na konsole Nintendo oraz na urządzeniach mobilnych (IOS/Android) przekroczyła milion. Ponad 50% użytkowników gry odnotowano w Azji, a w Japonii była ona drugą najchętniej kupowaną aplikacją na konsole Nintendo 3DS w lipcu 2013 roku.
QubicGames jest jedynym w Polsce partnerem Nintendo od 10 lat, współpracuje też z globalnym wydawcą gier Chillingo, a w czerwcu 2016 sfinalizował umowę z Circle Entertainment na wydanie Geki Yaba Runner DX na platformę Nintendo 3DS w Japonii, Korei Południowej, Chinach, na Tajwanie i w Hongkongu. Spółka zamierza także wydać grę w Europie, Ameryce Północnej i Południowej bezpośrednio przy współpracy z Nintendo of Europe i Nintendo of America.
"W ciągu ponad 10 lat z sukcesem zrealizowaliśmy ponad 20 światowych produkcji gier, głównie na konsole Nintendo oraz urządzenia mobilne z systemem iOS i Android, a w ostatnim, czasie umacniamy też obecność na platformach PC/Mac i konsolach Sony PlayStation. Nasze gry wydawane są na całym świecie ze szczególnym uwzględnieniem rynku chińskiego i japońskiego, gdzie cieszą się ogromną popularnością,. Mamy już sfinalizowane umowy z azjatyckimi wydawcami, co gwarantuje dotarcie do szerokiego grona użytkowników" – powiedział Pieczykolan.
Spółka planuje corocznie wprowadzać na rynek przynajmniej jedną dużą produkcję na nowym IP, będzie także wzmacniać swój potencjał wydawniczy przez zacieśnienie współpracy z azjatyckimi partnerami oraz utworzenie spółki zależnej w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo QubicGames rozwija globalny portal wspierający deweloperów gier AdoptMyGame.com, podsumowano w informacji.
QubicGames S.A. jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. i wyprodukowało już łącznie ponad 20 gier wideo. Do 2012 r. spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się także produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac.