Salon Reserved w Londynie wypracował ponad 10 mln GBP przychodu, sprzedając ponad 700 tys. sztuk odzieży w ciągu roku, podało LPP. W rok po debiucie na Oxford Street spółka nawiązała współpracę z magazynem Vogue, tworząc z nim wspólną kolekcję.
"Chcąc pojawiać się z ofertą szerzej w świecie, najpierw musimy zaistnieć w świadomości zagranicznych klientów, odwiedzających najważniejsze ulice handlowe europejskich miast. Londyn jest dla nas jedną z takich lokalizacji. Wyniki wypracowane w pierwszym roku od otwarcia salonu w stolicy Wielkiej Brytanii są zgodne z naszymi oczekiwaniami. W miejscach takich, jak Oxford Street jest ogromna konkurencja i trudno od razu uzyskać spektakularne efekty. Z pewnością chcieliśmy, by marka Reserved została zauważona i to zdecydowanie udało nam się osiągnąć. Zeszłoroczny debiut był przełomowym momentem, który pozwolił nam śmielej patrzeć na kolejne lokalizacje naszych sklepów" - powiedział wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz, cytowany w komunikacie.
Od otwarcia jesienią 2017 roku do końca września br. salon Reserved wypracował ponad 10 mln GBP przychodu. Równolegle gdański producent uruchomił na rynku brytyjskim sklep internetowy swojej flagowej marki, podano również.
"Dzięki obecności na Oxford Street, poznajemy preferencje międzynarodowego klienta. W ciągu tego roku istotnym źródłem wiedzy o doświadczeniach i oczekiwaniach klientów była dla nas również sprzedaż online. W porównaniu do innych rynków zauważamy tam wyższe zainteresowanie liniami premium i kolekcjami kapsułowymi" - dodał Lutkiewicz.
Budowanie rozpoznawalnego brandu to jedno, niemniej ważna jest odpowiednio zaaranżowana przestrzeń. Salon na Oxford Street ma ponad 3 000 m2. Całość ekspozycji mieści się na jednej kondygnacji, a dzięki konceptowi salonów Reserved "Open to Public" wszystko znajduje się na linii wzroku klienta i w zasięgu jego ręki. Z perspektywy sieci sprzedaży wszystkich marek LPP, która obejmuje dziś ponad 1 700 sklepów, Oxford Street to najlepsze miejsce do testowania świeżych rozwiązań, wskazano.
"Flagowa marka LPP Reserved jest dziś obecna już w 23 krajach. W 2019 roku sieć stacjonarna polskiej spółki powiększy się o Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię. W przyszłym roku LPP zamierza również udostępnić swoją ofertę przez internet klientom ze wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej" - przypomniano.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.