MBK (MBANK) chce pozyskać 0,5 mln nowych klientów z grupy wiekowej do 24 lat w ciągu pięciu lat, poinformował wiceprezes instytucji odpowiedzialny za detal Cezary Kocik.
"34% rachunków w mBanku posiada grupa młodych klientów. Mamy jednocześnie 17% udziału rynkowego w tym segmencie. Chociaż ta grupa wiekowa kurczy się ze względów demograficznych, uważamy że warto w ten segment inwestować. Naszym celem biznesowym jest otwarcie 0,5 mln rachunków w tym segmencie do 2020 roku, czyli pozyskanie co trzeciego młodego klienta" - powiedział Kocik na spotkaniu z dziennikarzami.
Zaznaczył, że bank ma narzędzia do obsługi młodych klientów w ramach swojego systemu mobilnego, transakcyjnego i sieci stacjonarnych placówek. Bank zaoferuje temu segmentowi dedykowany rachunek ekonto m, gdzie podstawowe czynności bankowe są bezpłatne.
"Chociaż z biznesowego punktu widzenia młody klient oznacza dla banków inwestycję, to z czasem jego aktywność i wynikająca z tego dochodowość znacząco rosną. Wiemy, że grupa młodych ma odmienne zainteresowania, sposób komunikacji i potrzeby od dojrzałych klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie dla tej grupy zupełnie nowej oferty i komunikowanie jej w sposób atrakcyjny dla młodego pokolenia" - stwierdził wiceprezes mBanku.
mBank (dawniej BRE Bank) należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 roku. Aktywa razem banku wyniosły 123,52 mld zł na koniec 2015 r.