Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

TXM rozpoczął wdrażanie działań pogłębiających restrukturyzację sieci

Udostępnij

Zarząd TXM Textilmarket w związku z niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży w ostatnich miesiącach podjął decyzję o pogłębieniu restrukturyzacji sieci, która ma przywrócić spółce trwałą rentowność, podał TXM.

W ujęciu narastającym, od stycznia do listopada, obroty grupy wyniosły 310 mln zł i były o 7% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, podano.

"Pomimo spadku przychodów w ubiegłym miesiącu dostrzegamy kilka pozytywów. Poprawiliśmy marżę handlową, a także zwiększyliśmy udział towarów z importu, które stanowią już prawie 40% oferowanego przez TXM asortymentu. Jednocześnie w ostatnim tygodniu listopada, który był jedynym chłodniejszym tygodniem w porównaniu do listopada 2017 r., osiągnęliśmy o blisko 10% lepszy wynik niż przed rokiem" - powiedział wiceprezes TXM Marcin Łużniak, cytowany w komunikacie.

W obliczu nieodwrócenia tendencji i dalszego spadku sprzedaży w III kwartale oraz w październiku i listopadzie zarząd spółki podjął decyzję o pogłębieniu restrukturyzacji grupy i dokonał modyfikacji kierunków działań na najbliższe 12 miesięcy. Głównym celem jest stabilizacja wyników finansowych oraz przepływów pieniężnych grupy przy aktualnie realizowanych poziomach sprzedaży, wskazano również.

"Musimy stawić czoła sytuacji, z którą od kilku miesięcy mamy do czynienia i poprawić działanie operacyjne sieci bez zakładania wzrostu sprzedaży. Likwidacja nierentownych sklepów oraz poprawa sprawności operacyjnej tych, które dobrze rokują to kluczowe inicjatywy, których wdrażanie rozpoczniemy już w grudniu. W połączeniu z pogłębieniem redukcji kosztów oraz poprawą rotacji towarów powinny doprowadzić TXM do odzyskania trwałej rentowności. Wierzymy, że modyfikacja dotychczasowej strategii działania jest konieczna i konsekwentne wprowadzanie zakładanych zmian zapewni Grupie stabilność i poprawę wyników finansowych" - dodał p.o. prezesa TXM Bogusz Kruszyński.

Sieć TXM na koniec listopada składała się z 388 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,7 tys. m2 i była o 2,4% niższa niż na koniec listopada 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket - drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych. Jego większościowym akcjonariuszem jest Redan. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2016 r.