Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CFI Holding chce zwiększyć liczbę pokoi hotelowych o 700 do 2020 r. 

Udostępnij

CFI stawia na dalszy rozwój i ekspansję w segmencie hotelarskim i gastronomicznym - chce do 2020 roku lat zwiększyć sieć o 700 nowych pokoi hotelowych, a docelowo podwoić do 30 wobec portfolio obiektów hotelowych, poinformowała prezes Joanna Feder-Kawczyńska. 

Grupa obecnie zarządza 14 obiektami hotelowymi z ponad 1 200 pokojami i przestrzenią konferencyjną w siedmiu lokalizacjach - Łodzi, Warszawie, Wrocławiu, Sosnowcu, Bytomiu oraz Kazimierzu Dolnym i na Mazurach. 

"Jednym z celów na najbliższe dwa lata jest poszerzenie naszej sieci o 700 nowych pokoi hotelowych. Docelowo chcemy podwoić nasze portfolio do 30 obiektów hotelowych w całej Polsce. Część z nich możemy oddać do użytku już w pierwszym i drugim kwartale przyszłego roku, co powinno przyczynić się do stopniowego wzrostu przychodów i poprawy wyniku netto w całym 2019 roku mimo ambitnego planu inwestycyjnego" - powiedziała Feder-Kawczyńska, cytowana w komunikacie. 

CFI Holding, poprzez spółki zależne tworzące grupę kapitałową, działa m.in. w segmencie hotelarskim, nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych. Grupa rozwija nowoczesną sieć hotelową poprzez zakup i rewitalizację nieruchomości w atrakcyjnych lokalizacjach. 

"Koncentrujemy się na zwiększeniu skali działalności w segmencie hotelowym i gastronomicznym, gdzie widzimy dużą przestrzeń wzrostu. Chcemy rozwijać się w lokalizacjach z potencjałem biznesowym i turystycznym" - podkreśliła prezes. 

Jeszcze w tym kwartale grupa planuje rozszerzyć o około 300 m2 powierzchnię restauracji Farina Bianco oraz Wall Street w Łodzi przy Al. Piłsudskiego 10/14, a następnie połączyć obie restauracje, które w efekcie będą miały łącznie ponad 2 000 m2 powierzchni użytkowej. To umożliwi organizację dużych imprez okolicznościowych i prezentacji, które charakteryzują się wyższą marżowością, co również będzie stopniowo wspierać wyniki CFI Holding w kolejnych miesiącach.

CFI Holding rozwija działalność gastronomiczną poprzez sieć własnych restauracji pod markami: Farina Bianco, Wall Street BBQ, Gęsi Puch. Grupa niedawno wprowadziła też pilotażową markę "No To Sushi" w Łodzi i rozważa uruchomienie czterech kolejnych restauracji na terenie miasta w reakcji na pozytywny odbiór marki przez klientów.

Po trzech kwartałach br. CFI Holding wypracowała 101,1 mln zł przychodów wobec 103,8 mln zł rok temu. Ponad 50% przychodów w tym okresie grupa uzyskała w segmencie hotelarskim. Zysk netto grupy po dziewięciu miesiącach br. wyniósł 38,8 mln zł wobec 42,9 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny  wyniósł 53,1 mln zł wobec 55,1 mln zł w analogicznym okresie 2017 roku. 

W samym III kw. br. przychody CFI Holding były zbliżone do ubiegłorocznych i wyniosły niespełna 32 mln zł, Wynik netto zmniejszył się do 2,1 mln zł wobec 6,1 mln zł przed rokiem. Spółka podała, że wyniki obciążyły realizowane inwestycje i wyłączenie z bieżącego najmu kilku nieruchomości komercyjnych, które są repozycjonowane i zmienią swoją funkcje na restauracje i obiekty hotelowe, co w konsekwencji przyniesie stopniową poprawę przychodów i wyniku netto grupy w kolejnych okresach.

CFI Holding zarządza grupą kapitałową, w skład której wchodzą spółki działające w segmencie nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych, hotelarskim oraz gastronomicznym. Łączne aktywa grupy przekraczają 1,49 mld zł. Grupa jest notowana na GPW. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus