Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Maxcom miał 2,71 mln zł zysku netto, 3,82 mln zł zysku EBIT w III kw. 2018 r.

Udostępnij

MXC (MAXCOM) odnotował 2,71 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2018 r. wobec 2,11 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 3,82 mln zł wobec 2,71 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 31,62 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 26,31 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2018 r. spółka miała 6,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 5,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 77,51 mln zł w porównaniu z 74,76 mln zł rok wcześniej.

"Wyniki odnotowane w trzecim kwartale są zgodne z naszymi założeniami. Obecnie jesteśmy w szczycie sezonu, ponieważ historycznie największa sprzedaż w branży oraz naszej spółce przypada na czwarty kwartał. Wstępna analiza wyników osiągniętych w październiku i dobiegającym końca listopadzie oraz grudniowe plany sprzedażowe, pozwalają podtrzymać prognozę na 2018 rok. W całym roku Grupa Kapitałowa wypracuje rezultaty znacząco wyższe od tych zanotowanych w 2017 roku" - powiedział prezes Maxcom Arkadiusz Wilusz, cytowany w komunikacie. 

Prognoza zakłada w 2018 roku osiągnięcie wyniku EBITDA na poziomie 15,7 mln zł (wzrost o ponad 30% r/r) oraz zysku netto na poziomie 12,5 mln zł (wzrost o ponad 38% r/r) przy 156 mln zł przychodów (wzrost o ponad 39% r/r).

Ponadto jednym z ważniejszych założeń grupy na najbliższe kwartały jest wzmocnienie sprzedaży zagranicznej. Po trzech kwartałach 2018 roku eksport stanowi ok. 29% skonsolidowanych przychodów, podano także. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 6,96 mln zł wobec 5,75 mln zł zysku rok wcześniej.

Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami - Maxcom oraz budżetową Maxton. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2017 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus