Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Bytom miało 1,6 mln zł zysku netto, 1,84 mln zł zysku EBIT w III kw. 2018 r.

Udostępnij

BTM (BYTOM) odnotowało 1,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto  w III kw. 2018 r. wobec 1,95 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 1,84 mln zł wobec 2,48 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 46,42 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 42,33 mln zł rok wcześniej.

"We wszystkich kwartałach bieżącego roku odnotowano wzrost sprzedaży w stosunku do 2017 roku. Poniższa tabela prezentuje wyniki sprzedażowe i marżowe kanału detalicznego w ujęciu kwartalnym (rok 2017 oraz 2018). Największe wzrosty sprzedaży odnotowano w I kwartale, w II i III kwartale sprzedaż % wzrosła na podobnym poziomie o 11%. Na wynik III kwartału istotny wpływ miała pogoda we wrześniu i która przełożyła się sprzedaż poniżej oczekiwań w tym okresie nowej kolekcji. We wrześniu odnotowano spadek sprzedaży z 13,4 mln zł sprzedaży detalicznej w 2017 do 12,8 mln zł w 2018 (spadek o -5%)" - czytamy w raporcie. 

W I-III kw. 2018 r. spółka miała 5,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto  w porównaniu z 6,21 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 145,26 mln zł w porównaniu z 129,87 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 4,41 mln zł wobec 4,86 mln zł zysku rok wcześniej.

Bytom prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci własnych sklepów pod Marką Bytom na terenie Polski oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda. Firma rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku, a od 1995 roku jest notowana na GPW.