Boryszew chce określić główne kierunki rozwoju grupy do końca 2018 roku, poinformował prezes Piotr Lisiecki.
"Do końca roku będą wyznaczone główne kierunki działania. Dopiero wtedy będziemy pracować nad dalszymi szczegółami rozwoju" - powiedział Lisiecki dziennikarzom.
Zapytany o potencjalną sprzedaż aktywów, wskazał, że mogą zostać podjęte decyzje o projektach rozwojowych, które będą wymagały dodatkowego finansowania.
"Jeżeli okaże się, że są aktywa, które do strategii nie pasują, a znajdzie się na nie kupiec, to będziemy rozważać ich sprzedaż" - dodał.
Ewentualne rozmowy spółka będzie jednak prowadzić dopiero po określeniu kierunków strategicznych, pod koniec tego roku, podkreślił.
Wcześniej w tym miesiącu BRS (BORYSZEW) poinformował, że zdecydował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych wspierających dalszy rozwój działalności grupy kapitałowej.
Niższy CAPEX
Boryszew zakłada, że zrealizuje 150 mln zł nakładów inwestycyjnych w 2018 r. wobec pierwotnie zakładanych 300 mln zł, poinformował dyrektor finansowy Aleksander Baryś.
Zmniejszenie nakładów wynika z przesunięć harmonogramów projektów inwestycyjnych, przede wszystkim w Hucie Aluminium Konin, ale także w NPA Skawina.
We wrześniu br. zarząd spółki informował, że tegoroczne nakłady inwestycyjne będę o ok. 100 mln zł niższe od pierwotnie planowanych 300 mln zł, głównie ze względu na modyfikację harmonogramu inwestycji w Koninie.
Atrakcyjne perspektywy segmentu motoryzacji
Boryszew optymistycznie patrzy na możliwości wzrostu sprzedaży w segmencie motoryzacji od I kw. 2019 r. w związku z uzyskaniem nowej certyfikacji przez producentów samochodów, poinformował członek zarządu Cezary Pyszkowski.
"W IV kw. będziemy odczuwali jeszcze wpływ zmian certyfikacji na rynku. Nie mamy precyzyjnych informacji, ale oczekuję, że produkcja [samochodów] w IV kw. będzie niższa od pierwotnie oczekiwanej" - powiedział Pyszkowski podczas konferencji prasowej.
Boryszew zakłada, że produkcja wróci do wyższych poziomów od nowego roku, co przełoży się na zamówienia dla spółek z jego grupy kapitałowej.
"Dzięki temu, że widzimy, iż certyfikacje zostały uzyskane, optymistycznie patrzymy na sprzedaż od początku 2019 r. - sprzedaż w OEM ruszyła, ale będziemy to widzieli raczej w I kw. 2019 r." - dodał członek zarządu.
Podkreślił, że grupa jest zaangażowana w tworzenie nowych narzędzi pod kątem nowych projekty zlecanych przez OEM (original equipment manufacturers, tj. producentów samochodów).
"Już w 2019 r. mamy w planach start produkcji seryjnej do samochodów elektrycznych" - wskazał też Pyszkowski.
W III kw. 2018 r. Boryszew odnotował spadek przychodów w segmencie motoryzacji, który wynikał głównie z jednorazowego zdarzenia rynkowego - od 1 września 2018 r. obowiązuje nowa procedura testowa do celów homologacji wielkości zużycia paliwa i emisji spalin (WLTP), której wpływ na przychody grupy w trzecim kwartale b.r. szacowany jest na poziomie 57 mln zł.
Grupa Boryszew jest jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, specjalizującą się w produkcji komponentów do samochodów, przetwórstwie metali nieżelaznych oraz chemii przemysłowej. Zatrudnia ok. 10 tys. pracowników w ponad 30 zakładach zlokalizowanych w 14 krajach, na 4 kontynentach. Boryszew jest notowany na GPW od 1996 r.