MON (MONNARI) liczy na utrzymanie trendu poprawy marży brutto na sprzedaży w IV kwartale i oczekuje, że w całym 2018 r. marża będzie wyższa, niż osiągnięta w 2017 r. Spółka planuje wzrost powierzchni salonów do ok. 40 tys. m2 w 2019 roku, poinformowali przedstawiciele Monnari.
"Mamy nadzieję utrzymać trend wzrostu marży w IV kwartale. Na koniec roku marża powinna być wyższa r/r." - powiedział wiceprezes Miłosz Kolbuszewski podczas konferencji prasowej.
Dodał, że w br. spółka większy nacisk niż na wzrost przychodów kładzie na poziom marży. Marża na sprzedaży brutto wzrosła o 3,35 pkt proc. w skali roku do 56,9% po trzech kwartałach br. Przychody w I-III kw. spadły do 160,38 mln zł w porównaniu z 169,66 mln zł rok wcześniej.
Marża na sprzedaży brutto wyniosła 55,4% w 2017 roku wobec 54,5% rok wcześniej.
Powierzchnia handlowa grupy wzrosła o 4,5% w skali roku do 34,1 tys. m2 na koniec III kw. 2018 r. Grupa posiadała 162 salony - bez zmian r/r. na koniec września br.
Jak wskazał Kolbuszewski, w przyszłym roku grupa będzie sukcesywnie zwiększać powierzchnię salonów.
"Rozbudowujemy sieć salonów, powiększamy powierzchnię. Nie będziemy zmniejszać ich liczby - to proces wymiany, bo kończą się umowy i jak pojawią się nowe, ciekawe miejsca, to nowe sklepy też będą się pojawiały" - powiedział wiceprezes.
"Zakładamy ok. 40 tys. m2" - powiedział prezes Mirosław Misztal.
Prezes poinformował, że spółka odczuwa efekt zakazu handlu w niedzielę.
"Dotychczas ok. 55 tys. osób odwiedzało nas w niedzielę. Nawet większy ruch w innych dniach nie jest w stanie odrobić tego" - powiedział Misztal.
Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 247 mln zł w 2017 r.