ART (ARTIFEX) odnotowało 0,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2018 r. wobec 0,52 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,38 mln zł wobec 0,63 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 2,75 mln zł wobec 3,24 mln zł rok wcześniej.
Nakłady inwestycyjne na produkcję gier w III kw. br. wyniosły 5,63 mln zł wobec 3,1 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3,82 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 4,23 mln zł rok wcześniej.
"O spadku przychodów w III kwartale 2018 r. przesądziły niższe przychody ze sprzedaży gier HOPA, częściowo skompensowane wyższymi przychodami ze sprzedaży gier free-to-play oraz pierwszymi przychodami z komercjalizacji gier premium. O zmniejszeniu przychodów ze sprzedaży gier HOPA przesądziło przede wszystkim zmniejszenie liczby premier oraz stopniowe wygaszanie, od II kw. 2017 r. sklepu z aplikacjami Amazon Underground, jak również realizacja, w 2018 r. zaktualizowanej strategii rozwoju segmentu HOPA, zakładającej wzrost rentowności segmentu poprzez podniesienie średnich cen sprzedaży gier, zmianę polityki sprzedażowej (mniej promocji cenowych)" - czytamy w raporcie.
W III kwartale 2018 r. miały miejsce premiery, na platformach mobilnych oraz PC, dwóch nowych gier HOPA wydawanych przez Artifex Mundi: "Endless Fables 3: Dark Moor" oraz "Path of Sin: Greed". W minionym kwartale Spółka rozpoczęła również komercjalizację wydanych wcześniej gier HOPA na platformach konsolowych (1 premiera na PS4, 1 na Xbox One, 2 na Nintendo Switch). Dodatkowo w minionym kwartale Artifex Mundi rozpoczęło współpracę z platformą GOG.com, wprowadzając do sprzedaży na niej 6 tytułów z portfolio gier HOPA Grupy.
22 września 2018 r. miała miejsce premiera gry My Brother Rabbit, pierwszej gry z wyodrębnionego w 2018 r. segmentu premium, wyprodukowanej przez wewnętrzne studio spółki. Przychody ze sprzedaży gry do końca września br. wyniosły 0,14 mln zł, podano także.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 2,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 3,28 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 16,06 mln zł w porównaniu z 15 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 12,84 mln zł wobec 11,01 mln zł rok wcześniej.
Nakłady inwestycyjne na produkcję gier w I-III kw. br. wyniosły 15,09 mln zł wobec 12,64 mln zł rok wcześniej.
"W III kwartale br. za znakomitą większość (ponad 90%) przychodów grupy z komercjalizacji gier odpowiadała sprzedaż gier HOPA. W okresie 9 miesięcy 2018 r. udział gier HOPA w przychodach z komercjalizacji gier wyniósł 80%, na co wpływ miało rozliczenie w wynikach I półrocza 2018 r. transakcji sprzedaży praw do dwóch gier z segmentu free-to-play ('Nightmares from the Deep: A Hidden Object Adventure' i 'Kate Malone: Hidden Object Detective'), jak również istotne, w I połowie roku, przychody z komercjalizacji gry 'Bladebound'" - czytamy dalej.
Artifex Mundi podkreśla, że "konsekwentnie realizuję strategię rozwoju działalności wydawniczej i umacniania pozycji firmy jako niezależnego wydawcy gier". Równocześnie w okresie 9 miesięcy 2018 r. udział przychodów Grupy z komercjalizacji gier wydawanych przez zewnętrznych wydawców wzrósł do 30%, wobec 12% w analogicznym okresie 2018 r. Kluczowy wpływ na wzrost udziału przychodów z komercjalizacji gier wydawanych przez zewnętrznych wydawców miało rozliczenie w 2018 r. transakcji sprzedaży praw do dwóch gier F2P.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 2,23 mln zł wobec 2,69 mln zł zysku rok wcześniej.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.