WOJ (WOJAS) odnotował 1,4 mln zł skonsolidowanej straty netto w III kw. 2018 r. wobec 0,69 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 0,9 mln zł wobec 0,6 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 54,95 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 53,72 mln zł rok wcześniej.
"W kanale online zanotowano wzrost sprzedaży o 21,5% r/r., a w kanale offline zanotowano spadek sprzedaży o 7,1% r/r. Na spadek sprzedaży w kanale offline wpływ miały następujące czynniki: niesprzyjające warunki pogodowe (ciepła i bardzo ciepła wiosna, lato i jesień 2018 r), co spowodowało mniejsze zainteresowanie klientów na kolekcję wiosenną i całoroczną, a wzrost zainteresowania na kolekcję letnią. Dodatkowo gorący wrzesień spowodował przesunięcie sprzedaży kolekcji jesiennej obuwia na IV kwartał; mniejszy traffic r/r w centrach handlowych; oraz w mniejszym zakresie wprowadzenie częściowego zakazu handlu w niedzielę. Umiejętnie wprowadzane na bieżąco działania prosprzedażowe niwelowały ujemny wpływ tych czynników, niemniej jednak ich kumulacja spowodowała spadek skonsolidowanej sprzedaży detalicznej i wzrost zapasów na koniec 3 kwartału 2018 co do kolekcji wiosennej, całorocznej i jesiennej" - czytamy w raporcie.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 2,99 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 2,34 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 159,8 mln zł w porównaniu z 161,9 mln zł rok wcześniej.
"Odnosząc się do perspektyw sprzedażowych do końca 2018 r. - grupa kapitałowa Wojas S.A. spodziewa się uzyskać w IV kwartale 2018 sprzedaż detaliczną na poziomie porównywalnym do IV kwartału 2017 r. Na wielkość sprzedaży detalicznej istotny wpływ będą mieć czynniki pogodowe. W kanale hurtowym spodziewany jest ponad 15% wzrost sprzedaży r/r." - czytamy dalej w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2018 r. wyniosła 1,62 mln zł wobec 0,72 mln zł zysku rok wcześniej.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r. W 2017 r. miał 237 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.