DBC (DEBICA) odnotowała 23,88 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2018 r. wobec 50,96 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 28,15 mln zł wobec 49,4 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 499,69 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 524,05 mln zł rok wcześniej.
"Mimo, że nasz zysk netto w trzecim kwartale br. był niższy niż w analogicznym okresie 2017 r, co było spowodowane m.in. wzrostem kosztów, nasze zyski w ujęciu od początku roku są nadal solidne. Nasze działania ukierunkowane są na wykorzystanie szans rynkowych w rosnących segmentach rynku i od początku 2018 roku o 10,8% zwiększyliśmy np. swoją sprzedaż do podmiotów niepowiązanych" - powiedział prezes Leszek Szafran, cytowany w komunikacie.
Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear za trzy kwartały 2018 r. stanowiła 88,9% sprzedaży ogółem, wobec 90,4% w analogicznym okresie 2017 r. Sprzedaż do podmiotów niepowiązanych wyniosła 162,4 mln zł, co oznacza, że wzrosła o 10,8% w ujęciu rok do roku. Jej udział w przychodach ogółem wyniósł 11,1%, podano także.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 91,52 mln zł zysku netto wobec 113,18 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 468,68 mln zł w porównaniu z 1 518,72 mln zł rok wcześniej.
Firma Oponiarska Dębica to wiodący polski producent opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Od 1995 roku jej inwestorem strategicznym jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company, który poprzez Goodyear S.A. posiada ok. 81,35% kapitału zakładowego spółki. FO Dębica sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii.