RWL (RAWLPLUG) odnotował 12,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2018 r. wobec 11,7 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 20,42 mln zł wobec 19,21 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 206,05 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 189,37 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 32,99 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 29,33 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 590,92 mln zł w porównaniu z 543,34 mln zł rok wcześniej.
"Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 56 404 tys. zł (wzrost o 22,9% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego), natomiast zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację (EBITDA) osiągnął poziom 76 491 tys. zł i był o 19% wyższy niż w okresie trzech kwartałów 2017 r." - czytamy w raporcie.
Wzrost sprzedaży o 8,8% r/r to efekt konsekwentnie prowadzonej polityki rozwoju marki premium Rawlplug oraz ekspansji na nowych rynkach, podano także.
"Po dziewięciu miesiącach 2018 roku marża I na sprzedaży wyniosła 34,3% wobec 33,7% w tym samym okresie 2017 roku, natomiast marża uzyskana w samym III kwartale 2018 roku osiągnęła poziom 34,3% (w III kwartale w 2017 roku marża wyniosła 34,5%). Poprawa marż to efekt zmiany oferty w kierunku produktów bardziej marżowych oraz implementacji podwyżek w wybranych segmentach działalności Grupy Rawlplug S.A." - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 18,75 mln zł wobec 4,06 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa Rawlplug zajmuje się opracowywaniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu technik zamocowań, ich projektowaniem, produkcją i dystrybucją.