Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PlayWay: Gra 'Thief Simulator' zwróciła wszystkie koszty w 1. dniu sprzedaży

Udostępnij

Gra "Thief Simulator", która miała swoją premierę na platformie Steam 9 listopada, już w pierwszej dobie sprzedaży zwróciła wszystkie koszty produkcji i marketingu, podał PLW (PLAYWAY).

"Pierwsza doba sprzedaży w sklepie Steam trwała od godz. 17.00 polskiego czasu w dniu 9.11.2018 r. do godz. 9.00 w dniu 10.11.2018 r. Wedle szacunkowych danych posiadanych przez spółkę w ciągu pierwszych 72 godzin sprzedaży do klientów trafiło ponad 36 tys. sztuk gry" - czytamy w komunikacie.

"Thief Simulator" 9 listopada 2018 r. znajdował się na 1. pozycji w tzw. Steam Global Sale, a obecnie plasuje się na 6. pozycji. Wytworzenie gry razem z budżetem marketingowym kosztowało ok. 300 tys. zł, podano również.

Zespół Noble Muffins jest to wewnętrzny zespół PlayWay, tym samym nie jest firmą ani spółką zależną. PlayWay zachowuje dla siebie nie mniej niż 90% zysków z gry, zaznaczono w informacji.

"W 'Thief Simulator' aktywnie brał udział zespół testerów z PlayWay Testing Center, a efektem pełnej współpracy z developerem jest wysoka jakość i zadowolenie graczy. Obecna ocena gry na Steam to 81%. Spółka ma nadzieję, że kolejne poprawki i dodatkowa zawartość spowoduje wzrost ww. oceny" - wskazano także.

Po udanej premierze "Thief Simulator", spółka planuje porty gry na PS4/ X1/ Nintendo Switch oraz wersję na urządzenia mobilne, dodano w informacji.

"Spółka przewiduje, że 'Thief Simulator' będzie kolejnym, ważnym, powtarzalnym tytułem w gamie gier typu symulator, a kolejna wersja gry już została wpisana w cykle produkcyjne na kolejne lata" - podsumowano w informacji.

PlayWay, który w 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus