Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Play miał 189,8 mln zł zysku netto, 555,5 mln zł skorygowanej EBITDA w III kw. 2018

Udostępnij

Play Communications odnotował 189,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2018 r. wobec 186,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 345,7 mln zł wobec 311,3 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 555,5 mln zł wobec 565,2 mln zł zysku rok wcześniej.
 
Skonsolidowane przychody operacyjne sięgnęły 1 706,6 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 1 720,8 mln zł rok wcześniej. Przychód z usług wyniósł 1 289 mln zł (+2,5% r/r), podczas, gdy sprzedaż towarów spadła do 418 mln zł (-9,7% r/r) ze względu na niższy udział umów z telefonem w całkowitej sprzedaży abonamentów.

Skorygowany wskaźnik EBITDA na poziomie 555 mln zł (-1,7% r/r) zgodnie z przewidywaniami, w połączeniu z niższą sprzedażą towarów oraz ciągłym wpływem kosztów przejściowych (roaming krajowy, koszty związane z rozwojem sieci i koszty związane z wprowadzeniem nowej oferty). Zysk netto wzrósł do 190 mln zł (+1,5% r/r) podczas, gdy wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (po uwzględnieniu płatności leasingowych) (FCFE) w wysokości 181 mln zł (+5,4% r/r) odzwierciedlały dalsze skuteczne zarządzanie aktywami kontraktowymi. Gotówkowe nakłady inwestycyjne wyniosły 202 mln zł w związku z kontynuacją rozwoju sieci PLY (PLAY), podano w komunikacie.

"W tym kwartale osiągnęliśmy solidne wyniki finansowe, utrzymując dynamikę i dążąc do osiągnięcia celów rocznych podanych podczas prezentacji w sierpniu. Nasz zysk netto jest nie tylko wyższy o 122% rok do roku po dziewięciu miesiącach, mamy też jasne dowody na to, że niektóre utrudnienia wynikające z kosztów przejściowych, o których mówiliśmy podczas prezentacji wyników półrocznych ulegają w trzecim kwartale zmniejszeniu. Silne wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego potwierdzają siłę naszego modelu biznesowego i zapewniają nam środki do dalszego rozwoju sieci, dzięki czemu będziemy mogli skupić się na kolejnej fazie wzrostu" - powiedział członek zarządu ds. finansowych Holger Püchert, cytowany w komunikacie.

W I-III kw. 2018 r. spółka miała 542,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 244,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach operacyjnych w wysokości 5 032 mln zł w porównaniu z 4930,3 mln zł rok wcześniej.

Skorygowana EBITDA w I-III kw. 2018 r. wyniosła 1 624 mln zł wobec 1 728,2 mln zł zysku rok wcześniej.

"Wyniki odzwierciedlają kolejne trzy miesiące silnego wzrostu bazy klientów, dzięki czemu Play wzmocnił swoją pozycję nr 1 na rynku, poprawiając również przepływy gotówkowe, jak i rentowność netto" - czytamy w komunikacie.

"W tym roku skupiliśmy się na zwiększaniu wzrostu w najcenniejszych częściach naszej bazy klientów, a ogłaszane dziś wyniki za trzeci kwartał potwierdzają, że wysiłki te przyniosły prawdziwy efekt. Rozumiemy polskich klientów, rozumiemy ich potrzeby i ich żądania, a w tym kwartale nadal zdobywaliśmy ich lojalność, pozostając operatorem komórkowym nr 1 w Polsce. Ciężko pracujemy, by utrzymać tę dynamikę, promując naszą nową ofertę rodzinną 'Pokolenia' oraz odświeżając nasze internetowe oferty w oparciu o nieustający rozwój własnej sieci. Play to spółka spoglądająca w przyszłość: marka, która stawia wyzwania, utrzymując jednocześnie pozycję lidera. Kiedy po raz pierwszy przedstawiałem wyniki za drugi kwartał, obiecałem inwestorom plan na kolejne lata, dlatego też jutro przedstawię, w jaki sposób chcemy wykorzystać naszą świetną pozycję rynkową, możliwości cyfrowe i nowoczesną sieć, by doprowadzić do dalszego zrównoważonego wzrostu EBITDA, dzięki strategii konwergencji zbudowanej wokół technologii mobilnej" - powiedział prezes Jean Marc Harion, cytowany w komunikacie.

Play przedstawił najważniejsze dane operacyjne w trzecim kwartale: Dalsze umocnienie pozycji Play jako operatora komórkowego nr 1 w Polsce 15 mln klientów raportowanych (+0,9% r/r) oraz 12,7 mln klientów aktywnych (+3,0% r/r); Dalszy wzrost wartości i lojalności klientów dzięki atrakcyjnym i ukierunkowanym propozycjom; Udział klientów kontraktowych wzrósł do 65% (+3,2 pkt proc. r/r), podczas gdy wskaźnik ich odpływu pozostał na stabilnym niskim poziomie 0,8%; Wzrost zagregowanego wskaźnika ARPU do 32,4 zł (+0,4% r/r); Skuteczne wprowadzenie na rynek nowych ofert dla segmentu usług kontraktowych: rodzinny pakiet "Pokolenia" i Nowy Internet Play oraz oferta gwarancji najlepszej ceny dla wybranych modeli telefonów bez abonamentu; Plan rozbudowy własnej sieci realizowany zgodnie z planem, wymieniono w informacji.

"Planowane osiągnięcie ok. 7 000 stacji do końca 2018 r., przy 6.440 stacjach już gotowych z czego 364 stacji powstało w trzecim kwartale (+140% y/y) Plan osiągnięcia strategicznego celu ~9 000 stacji do końca 2020 realizowany zgodnie z planem" - czytamy dalej.

Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus