Grupa EAT (AMREST) odnotowała wstępne wyniki sprzedaży na poziomie 975 mln zł w II kwartale 2016 r., co oznacza wzrost o 20,5% r/r, podał AmRest Holdings SE. Jednocześnie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 20,2%.
"Na dynamikę sprzedaży Grupy w II kw. 2016 pozytywnie wpłynęło rozpoczęcie konsolidacji wyników sieci Starbucks w Niemczech, przejętej 23 maja 2016 roku (50 mln zł przychodów za okres od dnia akwizycji do końca czerwca 2016). Z wyłączeniem sprzedaży Starbucks Niemcy, przychody Grupy w II kw. 2016 wzrosły o 14,2%" - czytamy w komunikacie.
Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w II kw. 2016 r. 536 mln zł, co stanowi wzrost o 17,3% w porównaniu do II kw. 2015. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 14,8%, podano również.
"Przychody dywizji rosyjskiej w II kw. 2016 utrzymały się na zeszłorocznym poziomie i wyniosły 116 mln zł. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 19,4% w porównaniu do II kw. 2015" - czytamy dalej.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w II kw. 2016 kształtowała się na poziomie 254 mln zł i była o 48,7% wyższa niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 41,0%. W ramach dywizji Europa Zachodnia zanotowano przychody rynku hiszpańskiego, które w II kw. 2016 wyniosły 196 mln zł i były o 20.8% wyższe, niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 13,0%, wskazano także.
"Przychody na rynku chińskim w II kw. 2016 osiągnęły poziom 59 mln zł i były o 5,5% wyższe w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (wzrost o 6,1% w walutach lokalnych). Przychody segmentu Unallocated (zawierają szacunki przychodów ze sprzedaży grupy SCM) w II kw. 2016 wyniosły 10 mln zł i były o 2,6% wyższe, niż przed rokiem" - podano również.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.