Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Eurocash miał 36,44 mln zł zysku netto, 51,5 mln zł zysku EBIT w III kw. 2018 r.

Udostępnij

EUR (EUROCASH) odnotował 36,44 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej z działalności kontynuowanej w III kw. 2018 r. wobec 35,74 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 51,5 mln zł wobec 58,15 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 6 256,2 mln zł w III kw. wobec 5 576,3 mln zł rok wcześniej. 

W I-III kw. 2018 r. spółka miała 57,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej z działalności kontynuowanej w porównaniu z 42,06 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 17 031,9 mln zł w porównaniu z 15 658,5 mln zł rok wcześniej.

"Sprzedaż segmentu detalicznego w ciągu dziewięciu miesięcy 2018 r. przekroczyła 3 mld zł i była o 18% wyższa niż przed rokiem. EBITDA tego segmentu wyniosła 63 mln zł wobec 106 mln zł rok wcześniej. Wpływ na niższą rentowność detalu mają koszty związane z integracją przejętych sieci supermarketów EKO i Mila" - czytamy w komunikacie.

"EBITDA znormalizowana (po wyłączeniu kosztów o charakterze jednorazowym) dla całej Grupy Eurocash po dziewięciu miesiącach 2018 r. wyniosła 265 mln zł, co oznacza wzrost o 2% r/r" - podano również.

Eurocach podał, że w segmencie hurtowym Grupa notuje dalszą poprawę wyników - sprzedaż tego segmentu w okresie pierwszych trzech kwartałów br. wzrosła o ponad 6% r/r do 13,4 mld zł, a EBITDA (wynik operacyjny powiększony o amortyzację) sięgnęła 291 mln zł, co oznacza wzrost o 22% r/r.

"Sklepy małoformatowe, które są głównymi klientami Grupy Eurocash, radzą sobie w tym roku lepiej, niż średnio cała branża FMCG. Łączna sprzedaż tzw. małego formatu w ciągu dziewięciu miesięcy 2018 r. wzrosła o 6,3% rok do roku. W podobnym tempie urosła sprzedaż naszego
segmentu hurtowego. Co nas bardzo cieszy, wzrost sprzedaży w hurcie idzie w parze z dalszą poprawą efektywności, co przełożyło się na 22-proc. wzrost EBITDA w tym segmencie" – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 94,35 mln zł wobec 59,14 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus