Skonsolidowane przychody ze sprzedaży WTN (WITTCHEN) wyniosły 18,4 mln zł w październiku 2018 r. i były niższe o 34% w skali roku, poinformowała spółka.
Przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 14 mln zł we wrześniu i były wyższe o 13% r/r, zaś ze sprzedaży w segmencie B2B wyniosły 4,2 mln zł i były niższe o 73% r/r, podano w komunikacie.
"Spółka zwraca uwagę, że w segmencie B2B przychody w roku bieżącym, w związku z innymi terminami dostaw, charakteryzują się odmiennym rozkładem miesięcznym niż w roku ubiegłym. Spadek sprzedaży w tym segmencie w październiku 2018 roku w porównaniu do października 2017 roku wynika z faktu, iż w roku 2018 część przychodów z tytułu realizacji umowy, o której spółka informowała w raporcie bieżącym nr 24/2018 z dnia 6 kwietnia 2018 r. została rozpoznana we wrześniu, podczas gdy w 2017 roku przychody z tytułu realizacji analogicznej umowy zostały rozpoznane w październiku" – czytamy dalej.
W okresie styczeń-październik przychody ogółem wzrosły o 16% r/r do 181,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży detalicznej zwiększyły się w tym czasie o 19% r/r do 149,7 mln zł, zaś ze sprzedaży B2B wzrosły o 1% r/r do 31 mln zł.
Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną, zaś segment B2B obejmuje sprzedaż krajową oraz sprzedaż eksportową do firm i klientów korporacyjnych, wyjaśnia spółka.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r.