MIR (MIRACULUM) odnotowało 1,74 mln zł jednostkowej straty netto w I poł. 2018 r. wobec 4,31 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 1,07 mln zł wobec 2,62 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,78 mln zł w I poł. 2018 r. wobec 10 mln zł rok wcześniej.
"Zarząd emitenta ocenia, iż dotychczasowe wyniki spółki, a w szczególności strata na poziomie operacyjnym w okresie sprawozdawczym zakończonym w dniu 30 czerwca 2018 r. oraz niskie wskaźniki płynności, nie powodują ryzyka zamierzonego lub przymusowego zaniechania, bądź istotnego ograniczenia przez spółkę dotychczasowej działalności. Na wynik finansowy spółki wpłynęła również okoliczność, że w związku z kreowaniem i promowaniem marki "Chopin" w klasie premium oraz rebrandingiem marek: „Lider", „Joko" i „Tanita" spółka poniosła rzeczywiste koszty w wysokości około 200 000 zł" - czytamy w raporcie finansowym.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.