MXC (MAXCOM) odnotował 4,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2018 r. wobec 3,62 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 4,51 mln zł wobec 3,74 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 45,88 mln zł w I poł. 2018 r. wobec 48,36 mln zł rok wcześniej.
"Mamy za sobą udany początek roku. Pomimo niewielkiego spadku przychodów udało nam się znacząco poprawić zyski. W ostatnich miesiącach pierwszego półrocza rozpoczęliśmy sprzedaż samrtfonów Meizu, ich większy wpływ na wyniki spółki będzie widoczny w kolejnych
kwartałach. Ze względu na sezonowość sprzedaży w branży, historycznie największą wagę w wynikach ma III i IV kwartał. A szczególnie ostatni kwartał roku, który bywa nawet lepszy od całego pierwszego półrocza. Taka sytuacja może mieć miejsce w tym roku" - powiedział wiceprezes Maxcom Andrzej Wilusz, cytowany w komunikacie.
"Zarządu Maxcom podtrzymuje prognozę wyników na 2018 r. Zakłada ona wypracowanie w 2018 r. wyniku EBITDA na poziomie 15,7 mln zł (wzrost ponad 30 % w porównaniu do 2017r.) oraz zysku netto na poziomie 12,5 mln zł (wzrost ponad 38 % w porównaniu do 2017 r.)" - podano również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2018 r. wyniósł 4,27 mln zł wobec 3,63 mln zł zysku rok wcześniej.
Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami - Maxcom oraz budżetową Maxton. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2017 r.