LPP chce do końca roku zatrudnić około 100 specjalistów IT - analityków biznesowych, systemowych, JAVA Developerów, PHP Developerów, testerów czy scrum masterów, podała spółka. Polski producent odzieży inwestuje w zespół i w technologie, aby zrealizować cele strategiczne - do 2021 roku osiągnąć 20% udziału z e-commerce w całkowitej sprzedaży oraz zwiększyć przychody do 10,5 mld zł.
"Od kilku lat intensywnie pracujemy nad nowymi technologiami. Utrzymujemy stałe wzrosty sprzedaży internetowej na poziomie ponad 100% rocznie. W przyszłym roku chcemy działać online już w 35 krajach, jednocześnie cały czas rozwijając sieć stacjonarną i logistykę. Uczestniczymy w prawdziwej rewolucji cyfrowej w handlu detalicznym, w wyniku której różnice między e-commerce a tradycyjną siecią sprzedaży tak naprawdę się zacierają. Dlatego, choć jesteśmy firmą modową, to kierunek naszych działań wyznaczają technologie, za którymi stoi sztab specjalistów. Przed nami kolejne wyzwania, stąd nasza decyzja o powiększeniu działu IT i zatrudnieniu kolejnych 100 specjalistów tej branży" - skomentował wiceprezes LPP ds. IT i logistyki Jacek Kujawa, cytowany w komunikacie.
Inwestycje LPP w technologie sięgają 60 mln zł rocznie, a rozwój e-commerce to jedynie wycinek zastosowania technologii w polskiej firmie odzieżowej. Strategicznym dla spółki obszarem rozwoju jest fashion tech, czyli wykorzystanie nowych technologii w całym łańcuchu dostaw, począwszy od projektowania odzieży, poprzez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów, podano również.
"Spektrum zaangażowania pracowników IT w branży fashion jest wbrew pozorom bardzo szerokie. Realizujemy około 70 projektów rocznie. Do naszych zadań należy nie tylko rozwój e-commerce i omnichannel. Posiadamy również najnowocześniejsze, zautomatyzowane magazyny w tej części Europy, które umożliwiają wysyłkę 1,5 mln sztuk odzieży dziennie. To również wymaga obsługi i rozwijania zaawansowanych systemów logistycznych IT" - dodał Kujawa.
W LPP działa także kilkudziesięcioosobowy zespół Business Intelligence, odpowiedzialny za przygotowanie narzędzi raportowych czy analizę danych służących usprawnieniu biznesu. Sama Centrala LPP działa w Trójmieście. Z outsourcingu tutejszych specjalistów IT oraz R&D korzysta wiele firm z Polski i zagranicy. LPP wiele lat temu postawiło jednak na inny model. Tworzy i rozwija technologie w oparciu o swój dział IT. Obecnie na projektami spółki pracuje już 350 specjalistów IT. Decyzja o zatrudnieniu kolejnych stu to odpowiedź na rosnące znaczenie technologii w strategicznych obszarach działalności spółki. Do 2021 r. LPP chce osiągnąć 10,5 mld zł przychodu, m.in. dzięki rozwojowi e-commerce. Dziś udział sprzedaży internetowej w całości przychodów firmy wynosi 8,7%. Za trzy lata ma sięgać 20%, podano także.
"Działamy w modelu agilowym, czyli tzw. zwinnego zarządzania. Praca w tym środowisku pozwala nam szybko reagować na trendy. Czerpiemy z kultury startupowej, co oznacza, że nasi pracownicy mają realny wpływ na kształt wdrażanych rozwiązań, są ich współtwórcami. Nie boimy się tworzyć nowych technologii od zera, jeśli tylko uznamy, że oczekują ich klienci. Preferujemy tworzenie autorskich systemów IT wszędzie tam, gdzie istotne jest dopasowanie oprogramowania do specyfiki i preferencji firmy. Widzimy, że takie podejście oferuje nam znaczące korzyści biznesowe" - stwierdził Kujawa.
Obecnie zespół IT polskiego producenta odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID oraz opracowywania dedykowanej temu aplikacji. RFID to system elektronicznych "metek", które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki tej technologii w salonach LPP będzie można m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany asortyment, uzyskać podpowiedź nt. dodatkowej oferty pasującej do przymierzanych ubrań czy szybciej dokonać zakupu, podsumowano.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.