Dla AMC (AMICA) zbliżenie się do ubiegłorocznego poziomu marży brutto na sprzedaży w całym 2018 r. byłoby satysfakcjonujące, wynika z wypowiedzi wiceprezesa Wojciecha Kocikowskiego.
"Pod kątem sprzedaży oceniamy sytuację bardzo dobrze, ale elementy wpływające [niekorzystnie] na marżę się utrzymują. Będziemy się cieszyć, jeśli marża [w całym 2018 r.] zbliży się do poziomów z 2017 r." - powiedział Kocikowski podczas konferencji prasowej.
Jako negatywne elementy wymienił wzrost cen komponentów i wzrost cen towarów.
"To jest coś, co nam od miesięcy towarzyszy. Pytanie, czy to się utrzyma. W obszarze cen komponentów następuje stabilizacja. Gorzej w towarach - dostawcy oczekują podwyżek. Aczkolwiek tutaj następuje też pewna stabilizacja, wydaje się, że największe podwyżki mamy za sobą" - wyjaśnił.
Spółka ocenia natomiast, że nadal silnie na koszty ogółem będą wpływać koszty pracy.
"Istotnym czynnikiem, który może zwiększyć marżę jest zwiększenie sprzedaży produktów [własnych spółki] i to się udaje. Być może sprzedamy w tym roku nawet o 100 tys. szt. więcej produktów - kuchni i piekarników wolnostojących" - powiedział też Kocikowski. Wyjaśnił, że chodzi tu o wzrost na samych "starych" rynkach spółki: polskim, niemieckim, rosyjskim.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.