AMC (AMICA) odnotowała 29,08 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2018 r. wobec 71,53 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 28,05 mln zł wobec 38,04 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 685,38 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 624,6 mln zł rok wcześniej.
W I-II kw. 2018 r. spółka miała 47,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 96,82 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 319,25 mln zł w porównaniu z 1 198,66 mln zł rok wcześniej.
„Negatywnie na marże w I półroczu 2018r, wpłynął jednorazowy efekt przeszacowania zapasów. Spadek rentowności o 2 pkt proc. wynika głównie z powyższego efektu. Wzrost kosztów produkcji (wynagrodzenia), które widoczne były już od III kwartału 2017 r., zostały zrekompensowane poprzez wzrost efektywności i politykę cenową" - czytamy w komentarzu zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2018 r. wyniósł 67,85 mln zł wobec 108,21 mln zł zysku rok wcześniej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.