Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PKP Cargo miało 53,95 mln zł zysku netto, 70,69 mln zł EBIT w II kw. 2018 r.

Udostępnij

PKP (PKPCARGO) odnotowało 53,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2018 r. wobec 20,8 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 70,69 mln zł wobec 42,25 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 294 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 1 166,83 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2018 r. spółka miała 89,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 19,36 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 509,88 mln zł w porównaniu z 2 266,85 mln zł rok wcześniej.

"Wzrost przychodów ze sprzedaży usług i wyrobów gotowych (w tym głównie przychodów z tytułu kolejowych usług przewozowych oraz spedycyjnych) wynikał z wyższych cen przewozowych oraz z większych przewozów (wzrost masy towarowej o 3,4% r/r, wzrost pracy przewozowej o 2,1% r/r)" - czytamy w raporcie.

Jednocześnie odnotowano wzrost kosztów zużycia materiałów i energii, spowodowany przede wszystkim wzrostem kosztów zużycia paliwa, wzrost kosztów usług obcych, głównie w pozycjach kosztów czynszów i opłat za użytkowanie nieruchomości i taboru, oraz wzrost kosztów świadczeń pracowniczych, wynikający głównie z podwyżek wynagrodzeń.

"Na pozostałe zmiany mające pozytywny wpływ na wynik EBIT składają się głównie: wzrost wyniku na sprzedaży towarów i materiałów o 6,0 mln zł jako efekt wzrostu sprzedaży złomu; spadek pozycji podatki i opłaty o 6,2 mln zł na skutek otrzymanego zwrotu zagranicznego podatku VAT" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2018 r. wyniósł 129,18 mln zł wobec 18,49 mln zł zysku rok wcześniej.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus