BDX (BUDIMEX) podpisał z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział w Rzeszowie umowę na "Zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Nisko Południe bez węzła, do węzła Sokołów Małopolski Północ z węzłem z podziałem na trzy zadania: Zadanie B od węzła Podgórze z węzłem do węzła Kamień bez węzła o dł. ok.10,5 km, podała spółka. Wartość umowy netto: 271,15 mln zł. Ministerstwo Infrastruktury podało, że ten odcinek Via Carpatia powinien być dostępny dla kierowców w 2021 r.
"Wartość netto umowy: 271 154 970,02 zł. Termin rozpoczęcia robót: od daty zawarcia umowy. Termin zakończenia robót: 34 miesiące od daty zawarcia umowy" - czytamy w komunikacie.
"Dzisiaj rozpoczynamy realizację kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19. Jak wielokrotnie podkreśla minister infrastruktury Andrzej Adamczyk Via Carpatia to droga życia dla Polski Wschodniej. Każda podpisana umowa przybliża nas do podróżowania bezpiecznie i komfortowo na kierunku północ-południe" - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz, cytowany w osobnym komunikacie.
Umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Podgórze (z węzłem) do węzła Kamień (bez węzła) o długości ok. 10,5 km podpisano 9 sierpnia 2018 r. Odcinek wybuduje firma Budimex SA za 333,5 mln zł w terminie 34 miesięcy od podpisania umowy. Inwestycja będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj, podano także.
"Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane" - czytamy dalej.
Jak podaje resort, odcinek S19 Podgórze - Kamień będzie stanowił część szlaku Via Carpatia, który połączy kraje bałtyckie z południem Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami. Na Podkarpaciu będzie mieć długość 169 km. Cały jej przebieg ma zapewnione finansowanie.
"Zakończenie wszystkich prac i udostepnienie kierowcom do ruchu drogi ekspresowej S19 pomiędzy Rzeszowem a Lublinem planowane jest w 2021 r. Realizowane odcinki przewidziane są do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej" - podsumowano w materiale.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2017 r. miał 6,37 mld zł skonsolidowanych przychodów.