Spółka zależna Mirbudu, Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia, otrzymała zawiadomienie od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi (GDDKiA), iż w związku z wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie z 20 lipca 2018 r. wykluczenie konsorcjum Kobylarni i MRB (MIRBUD) w przetargu na drogę S14 pozostaje w mocy.
"W związku z wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie z 20 lipca 2018 r. zmieniającym o zaskarżony wyrok KIO 550/18 i oddalającym odwołanie wykonawcy: konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. - lider i Mirbud S.A. - partner unieważnia czynność z 26 kwietnia 2018 roku polegającą na unieważnieniu czynności wykluczenia konsorcjum Kobylarnia z prowadzonego postępowania w części 1 i 2 zamówienia o udzielenie zamówienia publicznego pn. 'Projekt i budowa drogi ekspresowej S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Zad. A - Odcinek I węzeł 'Łódź Lublinek' - węzeł 'Łódź Teofilów' Zad. B - Odcinek II węzeł 'Łódź Teofilów' (bez węzła) - DK91 w m Słowik w zakresie Część nr 1 zamówienia: 'Projekt i budowa drogi ekspresowej S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi Zad. A - Odcinek I węzeł 'Łódź Lublinek' - węzeł 'Łódź Teofilów'. W związku z powyższym wykluczenie konsorcjum Kobylarnia w części nr 1 i 2 zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 17 Pzp dokonane w dniu 14 marca 2018 pozostaje w mocy" - czytamy w komunikacie.
10 kwietnia br. Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) uwzględniła odwołanie od decyzji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w sprawie wykluczenia konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) oraz Mirbud (partner) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Mirbud S.A. działa przede wszystkim jako generalny wykonawca lub generalny realizator we wszystkich segmentach budownictwa. Od 2008 r. spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 860 mln zł w 2017 r.